Hjälp/Komp-värde Tandberg TV 28TM94

Det har eldat friskt på -och genom- kortet mellan en pinne på nättrafon och en närliggande kopparbana. Ett motstånd, R821 har blivit alltför varmt, inga ringar kvar för identifiering. Kan någon hjälpa mig med värdet på de motståndet?? Förhoppningsvis OK efter rengöring och rätt motstånd. Nån som vet vilket chassie?? Tack på förhand till den som ser mitt nödrop! Lars H

Reply to
Lars H

"Lars H" skrev i meddelandet news:HAUId.15117$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

och

inga

Har du inga nummer på chassiet ?? Tandberg brukar använda Seleco/Formenti-chassie. Leta efter nummer som börjar med:

BS eller PC

så kan jag eller någon annan slå upp detta motstånd i manualen.

/ leifline

Reply to
leifline

"leifline" skrev i meddelandet news:uSUId.15121$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

som

Tack för snabbt svar, Leif! Jo men visst! - Kortet var faktiskt stämplat med PC 200. Sett också att Elyt

111 (vid tuner) har fått rundad topp ochbotten, + att R804 och 808 (82k) mäter utanför sin tolerans med husets Fluke, ska kolla med kalibrerat instr. i morgon. Hoppas du kan hitta värdet på R821! Tack, MVH Lars H
Reply to
Lars H

"Lars H" skrev i meddelandet news:rfVId.128495$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

nättrafon

varmt,

Elyt

instr.

Slog upp R821 i schemat och det är 6k8. Det sitter så till att du nog behöver schema, så om du önskar en scan av detta så kan du maila mig privat så skickar jag en kopia till dig (c:a 2 Meg).

/ leifline

Reply to
leifline