Stepdown 220-110 V (USA->Europa) ?

Hej Gruppe.

Jeg er interesseret i at købe en køkkenmaskine i USA med 325 Watt motor, der
naturligvis kører på 110V.

Jeg kan købe en step down konverter, der kan klare den store moter og
transformere de danske 220V til 110V som maskinen kræver.

Men....... hvad med Hz.'ene på henholdsvist 60 i USA og 50 i DK (eller er
det omvendt? det er dog ligemeget for problemstillingen). Vil det betyde at
maskinens motor kører langsommere i Danmark da vores cycles er anderledes?

--
Sinc Steen Morthorst
Campione 2002

Re: Stepdown 220-110 V (USA->Europa) ?

at

USA er 60 Hz og EU er 50 Hz, hvis det er en vekselstrømsmotor, ja så vil den
køre
langsommere og ofte noget mere støjende.

Mvh Max

Re: Stepdown 220-110 V (USA->Europa) ?

Hvorfor køber du ikke deres produkter hos en forhandler i Europa, så slipper
du både for strøm, moms og told problemer.

F.eks. http://www.newstartcenter.de/info/index.html

Mvh Max

fordi....
den koster 2900 i Tyskland (plus evt. porto) og kun 1900 i USA. Told, moms
o.s.v. videre er ikke aktuelt for mig, da jeg selv henter den. Ja, jeg ved
godt at man ikke..... etc. :)

--
Sinc Steen Morthorst
Campione 2002