110<>220

Hoi iedereen

Ik ga met vakantie naar isla margarita. Daar is de netspanning nog 110 volt. Nu weet ik via het internet dat Voodafone de enige provider is die goed naar huis laat bellen. Ik heb nog zo'n mobieltje model hutkoffer die op voodofone verliefd is. Is het simpel mogelijk om van 110~ naar 220~ te gaan. Een trafo is natuurlijk een optie maar de meeste zijn wel erg zwaar en lomp. Er hoeft namelijk geen vermogen geleverd te worden om een telefoon te laden. Wie o wie.

Gr Willem

Reply to
wim

wim schreef in berichtnieuws debbe$4017b43c$d5e7f353$ snipped-for-privacy@news.multikabel.nl...

Voodoofone die kon ik nog nie hehehehe

in principiepe ken je al met 1 diode naar 110V, kap je gewoon 1 deel van de sinus af of dat goed is voor die laajertjes weeknie, as dr een sturing in zit die via 220 alles regelt dan gaat ie nie goed dr zijn wel hele kleine trafootjes te koop die 220-240 naar 110 omgooie ff zoeke op t net

Reply to
Dakduvel

Als je geluk hebt hebben ze daar ook krachtstroom. Zo loopt de airco vaak op 220. Kun je dat gewoon gebruiken. Ruud

Reply to
Ruud Poeze

"Dakduvel" schreef in bericht news:bv8e9d$plcs1$ snipped-for-privacy@ID-102604.news.uni-berlin.de...

volt.

naar

lomp.

laden.

de sinus af

via 220 alles regelt dan

Hoe makie 220V van 110V met een diode? As je dat ff uit kan legge. Het omgekeerde kan trouwes ook nie. Dat is in deze groep al is vaker uitgelege.

petrus

petrus bitbyter

volt.

naar

lomp.

laden.

Je kunt ook proberen of je daar ter plekke een ladertje (voor weinig) op de kop kan tikken, die op 110V werkt ??!?

OmeJozz

Reply to
OmeJozz

uitgelege.

Met twee diodes en een elco kun je volgens mij best van 110V naar 220V, toch?

Maar een transformator is makkelijker.

PeterV

Reply to
Peter de Vroomen

Mijn Samsung lader kan van 110V tot en met 240V aan de ingang hebben, check je lader eens.

En als het een hutkoffer is, is het waarschijnlijk een Nokia. Volgens mij gebruiken die al vanaf het begin dezelfde laders en kun je daar vast wel eentje goedkoop op de kop tikken.

Groeten,

PeterV

Reply to
Peter de Vroomen

110 V AC naar 220 V DC wel ja (zoiets:
Maar de trafo in de adapter zal dat niet zo fijn vinden.

Groeten Eric

Reply to
Eric Rullens

sinus af

Nou, met 1 diode zit je als ik me goed herinner nog een stuk hoger dan

110V eff. Maar dat is rekenwerk wat ik niet gelijk paraat heb.
220 alles regelt dan

Wat je zoekt is een autotransformator, die bestaat uit maar 1 wikkeling met een aftakking op 110V. Voor scheerapparaten e.d. waren deze in lage vermogens verkrijgbaar, model dikke stekker met 2 gaatjes bovenin waar dan je eigen stekker in gaat. Met een beetje geluk zijn die nog steeds wel ergens te vinden.

"Eric Rullens" schreef in bericht news:bv8o80$k8j$ snipped-for-privacy@news1.tilbu.nb.home.nl...

Met twee diodes en twee condensatoren kun je uit 110V wisselspanning 220V gelijkspanning maken. Meer dan 220V eigenlijk. Een gewone transformator kun je daar prima mee frituren. Of zo'n adapter daartegen kan is ook maar helemaal de vraag, al is het niet persé onmogelijk.

petrus

petrus bitbyter

petrus bitbyter schreef in berichtnieuws upPRb.23060$ snipped-for-privacy@amsnews05.chello.com...

eerwaarde hemeldienaar, da ken wel gewoon de bovenste of onderste helf van de sinus afkappe effektief istie dan gewoon 110V alleen wel slordig andersom ken ook, met een trafo klets maar es 6V op de secundair van een beltrafo, mojje es kijke wat voor porrie dr aan de andere kant uitkom

:))

Reply to
Dakduvel

ff kijken wat die lader precies voor ding is en daar een 110V versie van scoren?

Reply to
Marco

"Dakduvel" schreef in bericht news:bv9l71$q1pqi$ snipped-for-privacy@ID-102604.news.uni-berlin.de...

110

goed

is.

en

te

van

die

omgooie

uitgelege.

porrie dr aan de andere

Je hep gelijk dat je met een diode de effectieve spanning van 220V halveerd. Klopt wiskunstig helemaal. Maar je ken ut nie foor een apperaat gebruike dat voor 110V bedoelt is. Een transfermater lus sowieso geen gelijkspanning, foor andere is de piekspanning veels te hoog en zelfs kookplate worden nog veels te heet. Dat komp omdat ut fermoge evenredig is met ut kwadraat fan de spanning. Je ken dus wel een kookplaat of een zoldeerbout of so die foor

220V bedoelt is met een diode op halve kracht late draaje maar niet een 110V apperaat aansluite.

Ik ben wel een dienaar maar geen sint. Denk niet ut te worde ook. :)

petrus

petrus bitbyter

Tot op heden ben ik alleen maar laders tegen gekomen , die alle bij 'eten' kijk maar eens op de lader zelf (kleine lettertjes); staat er iets van (115-230V) en ook (50-60Hz) Wel heb je dan een adapter nodig voor de amerikaanse stekkers. N.b. Isla Magharita is 110 V bij 60 Hz en vaak moet je in de stekker doos ook nog iets erbij prikken van een föhn of een lamp, daar de beveiling van de installatie anders denkt te maken te hebben met een lek stroom of zo en dan de groep afknijpt.. vaak in de vakantie huisjes en de apartementen daar..niet in de hotels..ik ben er zelf 4 x in Venuzuela geweest dus ik weet het wel zo'n beetje....

groetjes Koen

wim schreef:

Reply to
koen verstappen

Sja, bij veel apparaten zit tegenwoordig inderdaad een schakelende voeding die het niet uitmaakt of je er 100 of 240 volt op aansluit, het werkt gewoon....

Als ik hedendaagse consumenten dan ook zou moeten adviseren zou ik ten allen tijden adviseren uitsluitend apparaten te kopen die indien van een adapter/voeding voorzien uitsluitend aan te schaffen wanneer dit ook echt een wereld voeding is... En dus tussen 100 en 240 volt kan werken. Als het even kan zou dan de steker nog van megeleverde opzetstukjes voorzien moeten zijn/kunnen worden. Bij veel van mijn apparaten is dat intussen zo, en ik ben beslist van plan dat zo te houden...

Let je echter even niet op krijg je een wereldwijd bruikbaar apparaat met een zeer beperkt goedkoop andaptertje in je mik gedouwt.... Uiteraard hoor je daar als consument op te letten, maar wat niet weet blijkt vaak niet te deren, totdat de vakantie aanbreekt;-))))

"koen verstappen" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@xs4all.nl... | Tot op heden ben ik alleen maar laders tegen gekomen , die alle bij 'eten' | kijk maar eens op de lader zelf (kleine lettertjes); staat er iets van | (115-230V) en | ook (50-60Hz) | Wel heb je dan een adapter nodig voor de amerikaanse stekkers. | N.b. Isla Magharita is 110 V bij 60 Hz en vaak moet je in de stekker doos ook | nog iets erbij prikken van een föhn of een lamp, daar de beveiling van de | installatie anders denkt te maken te hebben met een lek stroom of zo en dan de | groep afknijpt.. vaak in de vakantie huisjes en de apartementen daar..niet in de | hotels..ik ben er zelf 4 x in Venuzuela geweest dus ik weet het wel zo'n | beetje.... | | groetjes | Koen | | | wim schreef: | | > Hoi iedereen | >

| > Gr Willem |

Reply to
PeterK

Het

220V,

kun

Een beter idee is om bij de electronica boer een trafotje te kopen. Heb er zelf ook eens 1 gehaald voor 25 euro. Deze kan tot 85 W gebruikt worden en je kan ook van 220 V wissel naar 110 V wissel. Stuut & Bruin in den haag heeft hem in iedergeval wel.

Reply to
Shailindra