Re: Strøm over ethernet? (cat5)

Er du sikker? Der er faktisk flere produkter der understøtter dette uden at
reklamere med det! Hvis ikke du allerede har google't den så prøv!

25m (2par men frem og tilbage) AWG24 - hmm...
Jeg tror nok jeg ville lave/købe et par små switchere og så lægge en 12-48V
ud... Desværre er de færdige ret dyre :-(

/A

Re: Strøm over ethernet? (cat5)

25 meter 0.2mm^2 har lidt over 2 ohm per leder, så de får nok lidt problemer
med det.

Re: Strøm over ethernet? (cat5)
at

Hmm - jeg har ikke fundet (eller ledt efter) standarden... Så der kan jeg
ikke hjælpe!

Tjoe, det er vel ikke helt ved siden af - hvis altså boksen sættes i den
rigtige ende af kablet ;-)

12-48V

AWG= en ussel amerikansk enhed for kobbertværsnit. (vi andre bruger mm^2)

Mjoe - men det er jo ikke sikkert de er dimensioneret til 12V input....

/A

Re: Strøm over ethernet? (cat5)
det er vel lige meget, da kablerne jo er lige igennem
--
Calle

Re: Strøm over ethernet? (cat5)

Det var mere en joke om hvad folk fik ud af deres hjemmelavede PoE... Hvis
de bare flytter adapteren 10cm fra DC-in til RJ45'en såe...
/A =)

Re: Strøm over ethernet? (cat5)

se http://www.nycwireless.net/poe /

/carsten

Re: Strøm over ethernet? (cat5)
samt http://www.poweroverethernet.com /

/carsten

Re: Strøm over ethernet? (cat5)

Som jeg ser det er IEEE802.3af specificeret til 48V!
Imidlertid viser de postede links at flere fabrikanter har forsøgt med egne
løsninger før... Så vær vågen!

/A

Re: Strøm over ethernet? (cat5)

Det er jo netop pointen: Høj spænding -> lav strøm -> mindre spændingsfald /
effektafsættelse i kablet. Så konverterer man til den nødvendige spænding i
AP'et...

/Anders

Re: Strøm over ethernet? (cat5)

Og for info: ftp://ftp10.dlink.com/pdfs/products/DWL-P100/DWL-P100_ds.pdf

Yep, måske lidt pebret med konsum-øjne. Billigt hvis alternativet er en
elektriker (eller 300m 230V kabel og 8 pakker clips ;-)
Men hvis AP'et supporterer PoE er det jo blot at lave en 48V forsyning...

/A

Re: Strøm over ethernet? (cat5)

Et det nu jeg skal henvise til strækstrømsreglement for korrekt materiel
og respektafstande mellem data og strøm kabler ? eller bare nøjes med at
henvise til dl.teknik.el ?  :-)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Re: Strøm over ethernet? (cat5)

Kig her: http://standards.ieee.org/getieee802/802.3.html

Hent 802.3 dokumentet, og læs selv :-)

/Kai

Re: Strøm over ethernet? (cat5)

Det nævner da ikke noget om PoE?

/anders (der gerne vil have fingre i PoE standarden :-)

Re: Strøm over ethernet? (cat5)

brug søgefunktionen - så dukker der en del op, men det virker ikke som
om de er særligt meddelsomme.

(jeg har ikke fundet "standard'en endnu)
--
snipped-for-privacy@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"

Re: Strøm over ethernet? (cat5) [ IEEE 802.3af]

Hej Anders

Den hedder IEEE 802.3af.

802.3AF-2003 - List Price: $105.00:
http://shop.ieee.org/store/product.asp?prodno3D%SS95132

Er du tE5%lmodig kan du fE5% standarden gratis 6 mE5%neder senere - om ca=
2E% E9%n20%
mE5%neds tid:
http://standards.ieee.org/getieee802/index.html
Citat: "...New IEEE 802AE% standards are included in the program after20%
they have been published in PDF for six months..."

http://standards.ieee.org/getieee802/index.html

26. juni 2003, StrF8%m via netvE6%rkskabler.
En ny standard fra IEEE gF8%r det muligt at fE5% strF8%m med en effekt pE5%

op til 13 watt igennem netvE6%rkskablerne.
http://www.comon.dk/index.php?page3D%news:show,id3D%14416
"...802.3af-standarden vil udgF8%re den fF8%rste globale standard for
strF8%mforsyning,B4% siger Steve Carlson, der er formand for IEEE's
802.3af-task force...."

http://www.ieee802.org/3/af/index.html
"... IEEE P802.3af, DTE Power via MDI, was approved by RevCom on 11
June, 2003, and by the IEEE Standards Board on 12 June, 2003. The
standard will be published on or before 11 July, 2003, as IEEE Std.
802.3af-2003...."

mvh/Glenn

Re: Strøm over ethernet? (cat5) [IEEE 802.3af]
måneds tid:
http://standards.ieee.org/getieee802/index.html

Kanon! Jeg glæder mig til at se den (men ikke nok til at betale +100$ ;-)

Tak for indlægget =)
/Anders

Pas på med dem. Jeg tror de har rekord i misforståede data ect. (Men har af
samme grund ikke læst noget der i laang tid!)

Re: Strøm over ethernet? (cat5)
snip
Linksys proklamerer på deres hjemmeside at de snart kommer med nogle PoE
adaptere.
Men om de så kommer til at koste det samme som D-links er jo ikke til at
vide...
http://www.linksys.com/splash/wappoe_splash.asp
- JL

Site Timeline