Pulsfaste kondensatorer ?

Der findes et utal af forskellige typer af pulsfaste kondensatorer, f.eks.:

KP/MKP KP FKP1

376KP MKP 10

o.s.v....

Kan de bruges i flæng i TV og monitorer eller er der nogen som er at foretrække frem for andre ?

mvh /Jens

Reply to
Jens Peter Jacobsen

De typebetegnelser du nævner der er vist alle OK for pulsstrømme.

Er der ikke bare tale om forskellige leverandørers typebetegnelser.? Jeg tror at det er. Så mit svar er: ja.

FKP mener jeg er brugt af Wima.

Du skal bruge kondensatorer men folie: "metaliseret polypropylen". Hvis du finder det udtryk i databladet mener jeg at du er på sikker grund.

Bruges bla. i SMPS.

Mvh. Jørgen

Reply to
Jørgen Rasmussen