Programmering af SMD PICs

Hvad gør I når I skal programmere en SMD PIC ?

Jeg har et starteset - godt opdateret - med SW og HW, men det kan dog ikke "tage" en SMD'er.

Sætter I stik på det færdige print til programmering eller hva' ?

Jeg skal til at lave mit første SMD-print.

Mvh KS

Reply to
KS

Hej "> Hvad gør I når I skal programmere en SMD PIC ?

Du kan købe en sokkel fra Dil til den type hus du bruger (Hunde dyr) Men det er en dum løsning hvis du senere vil lave ændringer i din kode Hvis det er en Pic der understøtter ICD Kan du også senere debugge din kode via det nedenfor monterede stik (men så skal du bare ikke bruge rb 6 &7 til andet)

Ja Husk at kikke i data blad med Modstands str. til MCLR 10k ohm til gnd (hæves til ca 13,5v under prog Hvis du ikke vælger LVP. kik i data blad) og (RB 6 &7 (data & clk) (alt efter din programmer ca 2,2 k ohm hvis de bliver brugt i din opstilling eller en jumper) ()

Med venlig hilsen Henrik Schack

Henrik Nielsen

Tak for info !

mvh KS

"Henrik Nielsen" skrev i en meddelelse news:43cfdfda$0$11698$ snipped-for-privacy@nntp02.dk.telia.net...

Reply to
KS

har vist en prøve sokkel til smd, hvad størrelse? mvh Erik

Reply to
Erik Rasmussen

Altid ;) især når man bruger ICD-2 så er det en del nemmere at debugger når man kan køre skidtet i printet, og derved udnytt brakepoints feturene... der kan findes mange fejl/problermer på den måde.

Giv nu ok plads til at lode, godt nok er de små, men ligger de for tæt kan de nemt virke for store og derved ligge i vejen når du skal lode de omkringliggende dele. Nå ja, brug ikke under 0805 til at starte med, det er noget knep uden lige at lode hvis ik printet er lavet rigtig godt, og man har det rigtige udstyr.

--
VH
Lars Molnit

I første omgang er det PIC16F629 og 630, men jeg er godt nok lidt betænkelig ved at gå i gang med SMD.

Mvh

"Erik Rasmussen" skrev i en meddelelse news:43d0a9dc$0$15785$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Reply to
KS