Programmering af SMD PICs

Hvad gør I når I skal programmere en SMD PIC ?

Jeg har et starteset - godt opdateret - med SW og HW, men
det kan dog ikke "tage" en SMD'er.

Sætter I stik på det færdige print til programmering eller hva' ?

Jeg skal til at lave mit første SMD-print.

Mvh KS

Re: Programmering af SMD PICs
Hej
"> Hvad gør I når I skal programmere en SMD PIC ?

Du kan købe en sokkel fra Dil til den type hus du bruger (Hunde dyr) Men det
er en dum løsning
hvis du senere vil lave ændringer i din kode
Hvis det er en Pic der understøtter ICD Kan du også senere debugge din kode
via det nedenfor
monterede stik (men så skal du bare ikke bruge rb 6 &7 til andet)

Ja Husk at kikke i data blad med Modstands str. til MCLR 10k ohm til gnd
(hæves til ca 13,5v under prog Hvis du ikke
vælger LVP. kik i data blad) og (RB 6 &7 (data & clk) (alt efter din
programmer ca 2,2 k ohm
hvis de bliver brugt i din opstilling eller en jumper)
 ()

Med venlig hilsen
Henrik Schack
www.ic-teknik.dk

Re: Programmering af SMD PICs
Tak for info !

mvh KS

Re: Programmering af SMD PICs
har vist en prøve sokkel til smd, hvad størrelse?
mvh Erik

Re: Programmering af SMD PICs
I første omgang er det PIC16F629 og 630,
men jeg er godt nok lidt betænkelig ved at
gå i gang med SMD.

Re: Programmering af SMD PICs

    Altid ;) især når man bruger ICD-2 så er det en del nemmere at debugger
når man kan køre skidtet i printet, og derved udnytt brakepoints
feturene... der kan findes mange fejl/problermer på den måde.

    Giv nu ok plads til at lode, godt nok er de små, men ligger de for tæt
kan de nemt virke for store og derved ligge i vejen når du skal lode de
omkringliggende dele. Nå ja, brug ikke under 0805 til at starte med, det
er noget knep uden lige at lode hvis ik printet er lavet rigtig godt, og
man har det rigtige udstyr.

--
VH
Lars Molnit