Opbevaring af SMD

Hej

Jeg har købt et SMD sortement på Ebay (det bliver fedt ikke at skulle bore så mange huller i print). Jeg regner med at de kommer i en hulens masse små poser, som nok hurtigt blive upraktisk. Jeg syntes de fleste kasser til SMD er hunde dyre. Så hvad bruger I og hvad kan i anbefale?

Hilsen Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

Okay, hvordan virker det med statisk elektricitet (klister de ikke til siderne)?

Jeg gider bare ikke bore huller mere, og så virker det jo for det meste første gang :-)

Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

De leveres i antistatisk embelage (oftest ihvertfald)

--
MVH.
N_B_DK

Jeg gør det på 2 måder:

1) I Kvickly har de nogle smarte kasser til ca 25,- der er MEGET små og samtidig har skillevægge til ca 30 små rom. De er så små at de er ligesom ægte SMD-sortimentskasser. Kan du finne disse er det toppen. 2) Bevar rullerne hvis du køber hele rulle, og smid dem på en lang gardinstang med nogle solide holdere i væggen så kan du få plads til en 300-400 rulle af de mest gængse komponenter. 3) Raaco skuffer er jo at foretrække, men klip dem så i små strimler og lad være med at tage dem ud af strimlerne før du skal bruge dem.

Min erfaring er at jeg kun bruger SMD komponenter når en prototype er lavet færdig med alm. "gammeldagse" komponenter, derfor - alm. Komponenter er en guldgrube idag pga. priserne. Lidt a'la nyttige legoklodser for voksne ;)

MaxWell McHamster - yours in science as always.

Reply to
Maxwell McHamster

Hvad er der i vejen med poser? med et lille hul stort nok til pincetten er det ok rigtige klapkasser er er ok men du ska til at til holde styr p=E5 hvad der er hvor med de komponenter der ikke har noget tekst p=E5.

-Lasse

Reply to
langwadt

"Mikkel Lund" skrev i en meddelelse news:450aa0b5$0$75032$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Har du nogen indikation om det er blyfri.

Blyfri komponenter skal holdes i ilt-fattig og fugtfri miljø.

Benny

Reply to
Benny Højvælde

Benny Højvælde skrev:

Nej, heldigvis. Er problemet ikke størst hvis man skal bølge lodde komponenter(popcorning)? (Mine er bare til hjemme fusk)

Mikkel

Reply to
Mikkel Lund