Nulstille Li-Ion batteri

Davs, jeg har et batteri fra en bærbar toshiba, der åbenbart har besluttet sig for ikke at holde strøm mere end ca 5 min.

Jeg har så testet cellerne for sig selv og de holder fint strøm, så det må være elektroniken i batteriet der måler forkert.

Nogen gode forslag til hvordan man får det nulstillet, hvis det kan lade sig gøre?

Mvh Ronni

Reply to
Ronni

Nogle computere har et punkt i BIOS'en, der hedder noget med "calibrate battery". Selv laderen til mit kamerabatteri har en knap, der hedder sådan. Funktionen starter med at aflade batteriet, og måle på det. Når målingen viser at batterier er afladet, programmeres den beregnede kapacitet ind i batteriets chip.

Sådan en funktion har min toshiba desværre ikke.

Og jeg synes ikke jeg kan finde noget der ellers kan gøre det.

Det er lidt surt at skulle købe nyt batteri pga af elektronik fejl

Mvh R> R>> Davs, jeg har et batteri fra en bærbar toshiba, der åbenbart har

Reply to
Ronni

"Ronni" skrev i en meddelelse news:43cffc4c$0$15791$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Du kan lade cellerne op eksternt. det har jeg gjort før. bare lad celler enkelt vist og pil al elektronikken af når du gør det.

Jacob

Reply to
Jacob

Hej

Cellerne er fuldt opladet, men computeren lukker alligevel ned pga af elektroniken siger batteriet er fladt.

Mvh R> "Ronni" skrev i en meddelelse

Reply to
Ronni

IBM har (eller har i hvert fald haft) et dosprogram der får computeren til at se bort fra meldingerne fra batteriet og lader computeren køre med harddisk og alle drev for at dræne batteriet. Det nulstiller sig så når det er fladt, og kan herefter oplades normalt...

Måske man kan finde tilsvarende til Toshiba

Tror det hed noget med pcdr...

Morten Jørgensen

Reply to
Morten Jørgensen

Jeg synes ikke jeg har kunne finde noget til Toshiba på mine snart mange ture på google.

Jeg ved der findes noget der hedder Toshiba Power Save, men det er vist bare noget junk til Windows, tvivler på det kan kalibrere batteriet

Mvh R> IBM har (eller har i hvert fald haft) et dosprogram der får computeren til

Reply to
Ronni

"Ronni" skrev i en meddelelse news:43d0bf09$0$15791$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

så må du prøve at dræne batteriet. mål på cellerne. de skal ikke under 3V det kan de ikke lide.

Jacob

Reply to
Jacob