Problemmer med lodning på fotoprint. - Page 3

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.

Jeg er af den gamle skole og lægger print (de få jeg laver) ud med
touch og ætser bagefter.

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.

Jeg vil gerne se dig lægge print ud til en QFP160 i hånden :-)

Jesper G. Poulsen

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.

No problemo, en fin touch, en slurk whiskey og så er hånden helt rolig
:-)

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.

Yep, og på et par stesolider kan man såmænd også route en forbindelse ud
mellem to ben ;-)

Mvh.
 Anders

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.

Og giv printet en gang loddelak, f.eks. SK10 fra
Kontact Chemie, så kan du også lodde på det
om 3 måneder.

Mvh Max

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.

Igen som der er foreslået andet steds: Et tinbad er en fed ting. (Men
vædsken sikkert også halvdyr ;-)

Mvh.
 Anders

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.
Hej Anders

Ja, tinbade er gode, men koster også en mindre bondegård.

Hvis du er inetressert så spørg Lautronic.

Mvh Max

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.

Hey

ved ikke om forslaget allerde er i tråden, men har lige skimtet de fleste og
ikke set det...

når jeg har ætset mine print plejer jeg lige give dem en gang lys mere
(selvfølgelig lige vasket med vand inden) og så i fremkladeren igen, så
ryger photofilmen af uden besvær og efterlader det reneste kobber uden der
er slebet noget af det brugbare væk :)

fortsat god weekend

Kasper

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.
Hejsa

Jeg bruger en 10% kaustisk soda opløsning til at fjerne den sidste fotolak,
så sparer jeg at belyse igen.
Bruger en 0.7-1% til fremkaldning.

Mvh Hauge

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.
Hej igen

http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproducts.asp?PGR_ID41%86&PAGE=1

Er der nogen der ved hvad forskellen på
 - Lötlack SK10 Flussmittel
 - Plastik 70 Printschutz

Mvh
Anders

og

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.
Hej Anders

SK10 er en egentlig loddelak.

Plastic 70 er en besklyttelses lak til elektronik, men kan kun bruges som
beskyttelse, man kan ikke lodde på brintet når det er påført.

Mvh Max

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.
1000 tak :-)

Dvs. at jeg skal have en af hver ?

Mvh
Anders

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.
Hej Anders

Ikke nødvendigvis, 70 er kun nødvendig ved print der
sidder i fugtige og barske miljøer, til almindelig indendørs
elektronik er loddelakken nok.

Mvh Max

Re: Problemmer med lodning på fotoprint.
1000 tak for hjælpen til jer allesammen.

Mvh
Anders