Tips til rep. af Digital kamera

Hej i gruppen

Er der en af jer der ved hvad der kan være galt når et kamera af typen Nikon Coolpix 995 nægter at læse CF kortet. Har prøvet med to kort uden held og der er ingen af benene i kortskakten der er bøjede.

Er meget opsat på at få apperatet til at virke, så hvis der er hjælp derude modtages den med glæde.

vh. Kurt

Reply to
kurtc

Davs Kurt

"kurtc" skrev i en meddelelse

Nikon

De bliver nok nød til at skille det ad, og se om der ikke er et af stik benene på den anden side der er hoppet ud af lodningen.

Med venlig hilsen Thias Russell

Reply to
Thias Russell

og

Principielt ville jeg kun reparere den slags udstyr hvis jeg havde det nødvendige måleudstyr f.eks. oscilloscop eller logicanalyzer...men optisk fejlfinding er det første...skil det ad og se om nogle forbindelser til stikket skal loddes om....er det ikke tilfældet ja så ville et diagram også være nice :)

Reply to
Jan Pedersen

Hej Thias og Jan

Tak for jeres tips - jeg havde nok håbet på at få en specifik fejlmulighed, men jeg går igang med at skille ad. Jeg ved af erfaring fra tidligere rep.af fokuseringsmekanikken på en coolpix 950 at det er småtingsafdelingen vi er i.

Venlig hilsen

Kurt

Reply to
kurtc