Printboremaskiner...

Nå... Det viser sig at Dremel boremaskiner også kører på røg... Min har
ihvertfald lige lukket røgen ud, og er samtidig holdt op med at virke :-(

Den sad i en lettere ombygget borestander tingest til alm. boremaskiner..

Jeg har godtnok en Dremel klon fra Silvan, men den har sku svært ved at
gribe om et 0.8'er bor, såeh..

Spørgsmålet er så om jeg fiser i Jem og Fusk og henter en 400 kroners
søjleboremaskine, eller om jeg skal hive læderet frem og investere i noget
andet?

Nogen der har praktiske erfaringer med de maskiner ( ikke Dremel ) som hhv
Elfa og RS sælger ?
Andre alternativer?

/peter, nu med lugt af brændte viklinger

Re: Printboremaskiner...

Proxxon - ufatteligt dyrt, men skide godt.

Personlig erfaring gennem +10 år med min egen maskine tæller her.

Re: Printboremaskiner...
Hejsa

Maskinerne er ganske gode, men deres tilbehør (diverse bor + slibeting) er
(har været?) noget forbandet lort.
Men måske er de gode, fordi der ikke er noget alternativ til Proxxon, for
skide godt vil jeg ikke betegne dem.

Har selv en Proxxon maskine, som det eneste af det mærke tilbage, og den
fungerer da ganske godt, stadig efter 20 år.

/Hauge

Re: Printboremaskiner...

hvorfor ikke bare købe power craft når de fås til 149.-
bare husk at gemme kvitteringen så har man altid en ny ;)
ved godt at de ikke holder i længden, men hvad kan man
forlange til prisen,
/Carsten

Re: Printboremaskiner...
Hejsa

Læs første indlæg i tråden.

Ikke ret meget, men jeg har også sådan en, og den fungerer ganske fint til
prisen, vil i hvert fald ikke ofre det en Dremel koster, til det jeg bruger
den til.

/Hauge

Re: Printboremaskiner...

Har en af klonerne men borepatronen, hvis man kan kalde den det, er mildest
talt ubrugelig hvis man forsøger at "gribe" et 0.8mm bor med den..

såeh..

/peter

Re: Printboremaskiner...

mildest

Køb carbid bor, de har alle 3 mm. hals.

Mvh Max

Re: Printboremaskiner...

Nej det har de ikke nødvendigvis mine Sphinx bor hals i samme Ø som
boret.

Men bevares begge dele fås. Kvalitets HSSE bor, fås også med kraftig
hals (hele større mm)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Re: Printboremaskiner...

Ikke alle modeller har 2 sæt kæber. Min har traditionelle kæber der
strækker sig fra omkring 0,5mm til 3,2mm.

Re: Printboremaskiner...

Borepatron?

Re: Printboremaskiner...

Jep

Re: Printboremaskiner...

Spændetænger?

Re: Printboremaskiner...

Min erfaring er at de moderne 230V Proxxon maskiner er glimragende. Og så
dyre er de da heller ikke. Hvis alternativet er at man køver noget billigt,
der knækker sværme af HM bord, er man jo lige vidt.

Bo //
-proxxon og wolframcarbid bor

Re: Printboremaskiner...

Forhandlere?... I gamle dage havde de maskinerne i Bauhaus, men jeg synes
ikke at have set dem de seneste år ( selvom jeg har en nærmest ugentlig
herretur i Bauhaus )..

/peter

Re: Printboremaskiner...
Hejsa

Fx. Århus Radio Lager.

Mvh Hauge

Re: Printboremaskiner...

Ca-pris for maskine + stander tingest ?..

Evt. PSU kan jeg nok fuske sammen af stumper fra kælderen :-)

/peter

Re: Printboremaskiner...

Køb en 230V maskine. Så får du en stærkere motor, og sparer tid med at bixe
noget sammen. Og så meget dyrere er det ikke.

http://www.sell-it-easy.de/shop_d/query.php?cp_sid88%7137bda83&cp_tpl55%03_136&cp_cat13%6

Bo //

Re: Printboremaskiner...

eller http://teknikken.dk/webshop/product_info.php?cPath31%&products_id22%0

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: Printboremaskiner...

Der ligger en forhandler i Sejs ved Silkeborg, der hedder Hennings
Electronic. Her var jeg forbi fornylig. Jeg mener bestemt, jeg så en Proxxon
maskine her. Ren maskine uden tilbehør til 3-400 kr. Hvilket jeg synes er
uhørt billig, men han går også som en billig forhandler.

Tomas

Site Timeline