olimex og kreditkort

hej Gruppe
jeg skal have lavet et print hos olimex.. nu har de sendt en pdf som
jeg skal udfylde og returnere..
her skal jeg skrive mit kreditkortnummer..
hmm der er nok nogen af jer der har kF8%bt hos dem.. hvordan foregE5%r
denne handel.. de skal vel ikke have min kode ogsE5%...:)
men er der nogen der lige kan fortE6%lle om det foregE5%r pE5% denne mE5%de=
 og
hvad resultatet blev..
alex

Re: olimex og kreditkort

hej Gruppe
jeg skal have lavet et print hos olimex.. nu har de sendt en pdf som
jeg skal udfylde og returnere..
her skal jeg skrive mit kreditkortnummer..
hmm der er nok nogen af jer der har købt hos dem.. hvordan foregår
denne handel.. de skal vel ikke have min kode også...:)
men er der nogen der lige kan fortælle om det foregår på denne måde og
hvad resultatet blev..
alex
------------------------
Ha, ja, det virker dælme noget spøjst, men den er god nok :o)

Jeg har handlet der flere gange i forbindelse med mit arbejde, men har lige
købt et board med mit private VISA kort.
Og ja, de skal have alle dine oplysninger, som gør det muligt at hæve penge
fra kortet. Dog ikke pin-koden.
Men de skal have det trecifrede kontrolkode og alle andre oplysninger man
benytter når man betaler på nettet.
Og så skal man lige faxe den til dem, på et langt fax-nummer. Man har den
der underlige fornemmelse i maven af at man sender sine kortoplysninger til
en eller anden tilfældig et eller andet sted i verden...

Men faktisk er det aldrig gået galt, og Olimex er hurtige til at ekspedere,
har god service og sender hele tiden updates på at de har modtaget ordre,
kortoplysninger, at varen er sendt osv.
Så det fungerer fint.

Jeg ville dog helst handle ved en Dansk leverandør, men dem der var engang
eksistere ikke mere, og dem der er i dag har en død hemmeside...

mvh
Kåre

[...]

Hej,

Ja jeg har været det samme igennem, tror jeg faxede sedlen igennem... mener
det kun er nødvendigt første gang.
De har taget pengene som forventet og leveret som forventet... dog syntes
jeg kvalitetten kunne være lidt højere, men bestemt brugbart.
Den største fordel de har er at de er placeret i EU, og rimelig billige.
Husk at hullerne skal være større hvis de er gennem platineret...

Der er en anden mulighed hvor man får lidt bedre kvalitet pcb, men har ikke
prøvet dem, har kun lige for nydeligt set det. søg på batchpcb.
(2,5$ pr kvadrat tomme i 2 lags+ vidst 10$) men de sender fra US...

Re: olimex og kreditkort

Det med at faxe alle oplysningerne til et eller andet tilfældigt nummer
i bulgarien er noget skrækkeligt usikkert bøvl, men det har virkert hver
gang.

Jeg har lavet en sammenligning med en kinesisk fabrik her:
http://dren.dk/goldenphoenix.html

Bottom line er at kineserne laver højere kvalitet, billigere, men Olimex
vinder stadig hvis du kun skal bruge 16x10 cm i 1-2 lag.

Re: olimex og kreditkort

Jeg regner med jeg vil bruge disse næste gang:
http://www.flypcb.com /

Syntes det ser rimelig ok ud og billig...

2 Layer, 10 pcs, $60 of fabrication fee, airmail fee is 0, TNT fee: $31

Hvordan gik det med told på dine GP print / hvad var værdien sat til

Kasper

Re: olimex og kreditkort

Jeg forstår nu ikke den ":(" udfor paypal, det burde nærmest være en ":D!" -
hvis du spurgte mig...

Ja det kunne jeg også godt tænke mig at vide, Olimex er jo indenfor EU og
derfor slipper vi for at betale moms!
(? det er jo et af de nye EU lande)

Brian

Re: olimex og kreditkort

Hmm, de kan ikke stave til factory;)

Hmm, hvor ser du priser?

De smuttede vist nok igennem toldlotteriet uden anmærkninger.

Re: olimex og kreditkort

Bare de kan lave print må de stave til factory som de lyster :)

Det er nogle jeg har fået ved dem...

Jeg skal bare have tegnet PCB'et færdigt så ryger det afsted

Kasper

Re: olimex og kreditkort

mange tak for  god feedback fra jer

jeg fandt noget i bankens regler for kort.. man kan sende kortnummer
og ens underskrift.. sE5% er det fjernhandel.. og hvis nogen forfalsker
ens underskrift og hE6%ver andet end man har underskrevet for  sE5% er det
ikke sE5% godt.... og sE5% er det jo godt at vide fra jer at det er deres
normale procedure og det kF8%rer.
SE5% jeg prF8%ver at maile orderform og sE5% mE5% jeg se om de ikke vil ken=
des
ved andet end fax.. for sE5% mE5% jeg til kina bare fordi jeg ikke kender
nogen med fax.. :)
alex.

Re: olimex og kreditkort

De tager gerne imod mail, men afaik er det ikke tilladt at sende dine
kortinfo via ukrypteret mail...

Efterfølgende ordre kan man bestille per mail, og undlade at udfylde
kort info.

batchpcb bruger GP og giver derfor ca. samme kvalitet, men det er meget
langsomt, fordi de samler ordre sammen til at fylde et helt panel.

pcbcart.com er billige hvis dit print er færdiglavet og du kan få brug
for flere senere, man betaler nemlig kun setup éngang, efterfølgende
ordre op samme print betaler man kun for printene+porto.

Re: olimex og kreditkort

tak for disse adresser ..og ,  ja,   jeg spurgte om mail muligheden og
han vil have den krypteret..
sE5% manglede jeg vist bare at han havde et digital signatur.. Meen.. da
det gik op for mig at mit kontonummer ligger hos dem
for altid ..sE5% ved man aldrig hvornE5%r det gE5%r galt .
.
.sE5% nu har jeg lE6%rt migselv aldrig at sende kortnummer osv.
jeg snakker nu med min kontakt om at betale for bankoverfF8%rsel ..
alex

Re: olimex og kreditkort

Når man benytter betalingskortet på den måde, uden en betalingsgateway,
krævers der en underskrift fra kortholder før transaktionen er gyldig.
Det er derfor man normalt anvender fax.

Re: olimex og kreditkort

aha.. ja ...men iF8%vrigt ..Er fax videre sikret mod aftapning.. eller
er der bare ingen der gider ..anyway.. jeg har fundet lF8%sningen.. de
tager paypal.. det bliver billigere end bankoverfF8%rsel og er vel bare
en hurtig form for bankoverfF8%rsel..
alex

Re: olimex og kreditkort
Fedt hvis olimex tager imod paypal nu :)

Det har de ellers ikke gjort før, men henvisning til at Paypal ikke vil
handle med firmaer i bulgarien.

Og både swift/western union er lige lovlig dyrt.

Re: olimex og kreditkort

jo de forlanger 5% ekstra og sE5% kan de godt tage paypal , og jeg har
lige fE5%et mail fra olimex som minder mig om at jeg skal betale dette
ekstra.
alex

Re: olimex og kreditkort

jo de forlanger 5% ekstra og så kan de godt tage paypal , og jeg har
lige fået mail fra olimex som minder mig om at jeg skal betale dette
ekstra.

Det er det samme som med den pcb fabrikant jeg nævner i andet indlæg.. også
5%

Prøv evt. at tjekke pris osv. hos http://www.leiton.de/en-index.html

/Bo.

Site Timeline