Oldtimer Z84C20 (PIO) - findes den i 3,3V?

For en gangs skyld noget hverken erfaring, kolleger eller google kan
svare på:

Har et ældre system, i produktion,, Z80 (JA!) baseret, med Z84C20 som
PIO. Vil erstatte Z80 med Z8S180 der fås som 3,3V - men det gør Z84C20
ikke? Findes der et alternativ i 3,3V?

Behøver ikke at være pinkompatibel.

(CPU skift er IKKE en option - spørg ikke!)

Re: Oldtimer Z84C20 (PIO) - findes den i 3,3V?

Ku' det hE6%nde at Z8S180'en godt ka leve med at Z84C20'en kF8%rer 5V ?

er en 2$ CPLD indenfor budgetet?

-Lasse

Re: Oldtimer Z84C20 (PIO) - findes den i 3,3V?

Jeg har 5V til rådighed. Men adresse/databus bliver kun 3,3V

Ja, men især kunne det være spændende hvis man kunne stoppe mere end
een Z84C20 ned i een CPLD.

Hvad har du af ideer?
Jeg lytter!
Re: Oldtimer Z84C20 (PIO) - findes den i 3,3V?

Eller få Z8S180 derned også, men jeg kan ikke finde den som IP core -
ÆV!
Re: Oldtimer Z84C20 (PIO) - findes den i 3,3V?

Hmtjah. En 14$ CPLD (CYCLONE II) er også inden for budgettet - men
50K$ er mange penge for IP cores - som er det jeg har kunnet hitte
frem til i dag.
Re: Oldtimer Z84C20 (PIO) - findes den i 3,3V?

en cyclone er det jeg vil kalde en fpga, den ska' konfigures ved hver
powerup f.eks. fra en flash, mindst 1Mbit vil jeg tro.
Vejen fra ip-core til system er ikke nF8%dvendigvis plug-and-play.

Der er mange muligheder i at lave alting "soft" ved at implementere alt
inklusiv cpu i een fpga, men hvis ikke man skal bruge de muligheder
eller har en stor fpga pE5% boardet allerede vil jeg tro at man for det
meste kommer nemmere og billigere frem ved at kombinere en micro med en
mindre fpga/cpld

Hvad koster mcu'en, Er der meget andet logic pE5% boardet der ka'
flyttes20%
ind i en fpga?

-Lasse

Re: Oldtimer Z84C20 (PIO) - findes den i 3,3V?

Ja, selfølgelig

Ja, det er jeg blevet klar over.

Næh, det forventer jeg heller ikke, slet ikke.

Ja. Men det var fristende.

Ikke meget.Z8S180
6$ ca.

Ja, en del. En GAL18V10, 4xZ84C20, en dualport RAM, lidt 74HCxxxx

Men det kan godt være det er mere hensigtsmæssigt at nøjes med de
4xZ84C20 + GAL + logik - og så kaste dem ind i en CPLD.

Problemet er at der skal laves en revision af boardet, og der
foreligger en utroligt velfungerende kode som vi meget nødig vi skrive
om til en ny platform - det vil koste år.
Re: Oldtimer Z84C20 (PIO) - findes den i 3,3V?
Hvad med dette design :

http://www.us.design-reuse.com/sip/view.php?id45%51

Evatronix SA

http://www.evatronix.pl

...så er det bare spørgsmålet om at finde ~2500 gates.

En Cyclone vil vel være fin - men hvad med at se på
de andre cores de har ?

Re: Oldtimer Z84C20 (PIO) - findes den i 3,3V?
On Tue, 11 Oct 2005 23:29:54 +0200, "Poul Bundgaard"

Joda. En 8420 core - men priser er ikke noget de praler med, men de
kan da få en mail.

Jeg har frit valg mellem Altera og Altera som det ser ud lige nu.

Ehm. Ikke forstået - "andre cores" ?

Re: Oldtimer Z84C20 (PIO) - findes den i 3,3V?

Erh, dårligt formuleret - det jeg mener er at de
averterer med et ( stort set ) komplet z80 system
intetgreret på en chip - hvis alligevel der skal
redesignes, hvad så med at gå lidt længere.
Sandsynligheden for at generiske FPGA'er
skulle forsvinde eller blive umulige at få i fremtiden
er meget mindre end for en speciel chip som
en z80-PIO eller SIO, IMHO.
Skulle det ske kan det jo relativt let flyttes over i
et nyt boarddesign med ny kreds uden at skulle
omarbejde kode...jaja, jeg sagde _relativt_ ;o)

Re: Oldtimer Z84C20 (PIO) - findes den i 3,3V?

snip

SE5% ville jeg holde mig nok holde til mig til mcu + en lille fpga i den
ka' implementeres resten, mE5%ske inklusiv dualport ram, lidt afhE6%ngig
af hvor
stor og hvor hurtig. Der er sikkert allerede en flash eller lignende
til
kode hvis man vE6%lger en med plads nok til bE5%de kode og
konfigurationen af fpga'en ka' man bruge mcu'en til konfiguration.

-Lasse

Site Timeline