JVC TV (AV-28VM1EN) - Page 2

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
Hej!

Kan jeg sende dig 6MB? For så har jeg en viewer der virker (kunne f.eks. ikke få
ACDSEE til at funke med billedet...).

Tja, den har vel kun een vikling, så det er skam en spole :)

Kræver at dit multimeter kan måle spoler, hvilket det næppe har så...

Pil den ud og mål mellem benene med diodetesteren. Du skal kunne finde to
diodestræk på den.

No problemo :)

Nope...! :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
Jeg har nu målt den transistor

Den måler følgende:

base - collector 671
emitter - base 673
emitter - collector 0

Ved ikke om det siger dig noget ?

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
Hej!

Den er ok :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
On Sun, 08 May 2005 00:43:30 +0200, Kim Voss Schrader

Har du andre forslag til hvad det kan være?

Med mindre spolen kan være defekt?

Jeg har hørt der skulle sidde en kondensator i forbindelse med
TDA8350Q kredsen som også skulle skiftes når man skiftede TDA'en.

Mon det kan være den, eller evt en afbrudt sikring, det er ligesom
tv'et blanker for hurtigt, man kan svagt ane sne på skærmen når man
skifter kanal, men det varer kun i et splitsekund.

Mvh
ROnni

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
Hej!

Som en anden har påpeget kan det godt være transistoren alligevel. Mål den lige
igennem med ohmmeter. Er der lav modstand mellem nogen af benene?

Alt er potentielt muligt, men undersøg lige ovenstående.

Ja, men det er for ikke at risikere at 8350'eren går igen. Den sidder i
forsyningsspændingen til kredsen.

Nej.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)

Aheem !  :-|

Næeh, den er da vist kortsluttet. :-(  Uendelig visning, (eller som
diodetestere 2,5 volt, eller hvad de nu tilfældigvis har som max.), ville
være OK.

mvh
Orla