Hvordan virker alarmerne i varehusene

Jeg har nu i et stykke tid undret mig over hvordan de små makater der sidder
klistret på varene i de forskellige varehuse egentlig virker. Så nu prøvede
jeg at skilde en af da jeg kom hjem. Og det forvirrede mig sådan set bare
yderligere.
For den bestod bare af 3 plader af noget tyndt metal folie.

Så nu er interessen kun vokset yderligere om hvordan de virker.
Så er der nogen der kan fortælle eller henvise til nogle steder på nettet
hvor man kan læse noget om hvordan de virker.
Og det samme hvordan de i butikken slår den fra igen så man uden viddere kan
forlade butikken med den, nu da de jo ikke piller den af varene.

Og nej inden nogen begynder på alt muligt med tyveri så nej det er ikke
derfor jeg interesseret mig for det det er bare af generel nysgerrighed, og
fordi jeg ikke lige kan fatte hvordan 3 stykker folie kan bruges som alarm.

På forhånd tak.

Re: Hvordan virker alarmerne i varehusene

http://electronics.howstuffworks.com/anti-shoplifting-device.htm

Specielt fra side 3-4

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

[...]

Kim M. Jørgensen skreiv:

Hvor fikk du kjøpr den alarmen du adskilte? Eller - -?

Jeg er ikke overbevist om at du kan gjøre deg samfunsnyttig nytte av den
etterspurte kunskapen ;-(

HM

Re: Hvordan virker alarmerne i varehusene

De følger skam med mange varer, fx fabriks indbygget i blisterpakker,
bøger,...
De skal så bare deaktiveres ved kassen.

Du tænker måske på de store brikker med en stift igennem, og måske også
noget farve indeni

Christen

Re: Hvordan virker alarmerne i varehusene
Den sidder jo på alle vare er jo bare et lille klistermærke der indeholder
de 3 nævnte metal folier.