Hjælp til laser

Hej allesammen, jeg er i gang med og bygge en kræftig grøn laser og har
meget brug for hjælp fra nogen der ved noget om laser optik, det er en diode
laser, jeg har Krystaller,diode,vandkøling,og en del optik
men mangler hjælp til og forstå optik, Cavity/OC
Laserdioden en en 60/100 Watt diode. fra coherent
PSU 2.5V 100amp
Hvis du kan hjælpe mig er jeg villig til og betale for din tid.

Mvh
Magnus

Re: Hjælp til laser

Hvad skal du bruge det til?

--
MVH.
Finni

Re: Hjælp til laser
Den skal bruges som sky-spot, til og skrive på skyerne og til store
reklamer.
Og til og lave stråler over himlen.
Jeg er bekendt med lovgivning på område SLV.dk og det er lovligt med
tilladelse.
Mvh
Magnus

Re: Hjælp til laser
Hej MAGNUS

Tror du ikke det var en rigtig god ide at henvende dig til nogle
proffesionelle
på området og få dem til at lave hvad du har brug for. Det lyder ikke som en
opgave der skal løses af en tilfældig fusker fundet i en tilfældig
nyhedsgruppe.

Re: Hjælp til laser
Hej Max
Man kan være heldig, og det er ret let og finde ud af om folk er fusker. :-)

Mvh
Magnus

Re: Hjælp til laser

Inden du er færdig har du brugt flere penge end at købe noget der er
færdiglavet.

Re: Hjælp til laser
Ikke helt.

Jeg har:
PSU 100Amp 2.5Volt
Jeg har 60/100 Watt 808nm Diode
Jeg har 45Kpps galvo X/Y
Jeg har Mainboard
Jeg har Vandkøle anlæg
Jeg har KTP og ND:YVO4 begge krystaller er designet til og kunne producere
over 30Watt grøn laser
Jeg har Div, optik og Filtre Incl. infrarød filter.

Jeg mangler hulrums optik,eller jeg har noget men er ikke sikker på det er
nok.

Hvis du skal ud og købe en færdig 30Watt grøn laser skal du over en havl
milion, indtil vidre
har jeg dele for omkring 100.000.- og selve optikken er ikke ret dyr i
forhold til de andre dele.
Jeg leder efter personer der ved noget om coherent laser, og hvordan man
opsætter optik rækkefølgen
Ved brug af Cavity(hulrums) optik til og ensrette diodens stråling, på den
rigtige måde ind i krystallerne.

Mvh
Magnus

Re: Hjælp til laser

Hmm, så kan du jo tjene til din egen, plus en årsløn, ved at bygge en ekstra
og sælge den!

tpt

Re: Hjælp til laser
:-)det er muligt, men det tager også næsten et år og bygge/udvilke den, incl
styring,software osv.
Og grunden til det er så "billigt" er at en del af delende er købt brugt,
selve laseren på de "60 Watt CW"
(100 watt i pwm ) fra coherent koster ca. 19.000.-$ fra ny, og hvis den skal
sælges, skal det helst være med nye dele.
Krystallerne er nye men vundet på auktion.

Mvh
Magnus

Re: Hjælp til laser

Jeg kan desværre ikke hjælpe men kun konstatere at det er ærgeligt at folk
har så travlt med at skyde dette projekt i sænk.
Det er da muligt at det kræver nogle "liter optimisme" men det er da vildt
spændende hvis det kommer til at køre.

Held og lykke med det :-)

Brian :ø)

Re: Hjælp til laser

Truth hurts....

Ja og knapt så spændende, hvis der sker fejl.

Jeg arbejder med lasere fra 10 til 50 watt og kan se, hvor meget de kan
brænde væk, sådan noget leger man ikke med for sjov, de kan skære i
metal.

Re: Hjælp til laser
Klaus gå tilbage til dit arbejde så, jeg ved hvor farligt laser er og tager
de nødvendige forholdsregler.
Jeg ved hvor meget 60 Watt laser er og ja den skære let igennem 2 Cm
mdf-plade, men det var ikke det der var spørgsmålet.

Utroligt at personer som dig skal skyde alt ned.

Re: Hjælp til laser

Jammen om 3 år år du er færdig med projektet, så vend da tilbage og
bevis at jeg tog fejl.

Alternativt, så vendt tilbage og sig at jeg havde ret - hvis du altså er
mand nok for det.

Re: Hjælp til laser
On 29 Mar., 20:51, "Klaus D. Mikkelsen"

Selv de profesionelle der pE5%stE5%r at have styr over det kan tage fejl.
Ved den sE5%kaldte "Fredsskulptur" i 1995 flakkede laserstrE5%ler rundt
plandt publikum fordi de tF8%jklemmer og elastikker som holdt spejlene
ikke var forberedt pE5% den friske luft ved Vesterhavet.
Lasere, ikke engang laserpointere, er legetF8%j.

Hilsen Kim

Re: Hjælp til laser

diode

Jan Thøgersen fra http://www.laser-events.dk er nok en af de folk i DK der
har rodet mest med laser i den sammenhæng du nævner..

/p

Re: Hjælp til laser
Har læst lidt om ham, men er det ikke kun færdige lasere han arbejder med ?

Mvh
Magnus

Re: Hjælp til laser

Hej Magnus,

Så må jeg hellere selv på banen.
Jeg arbejder til dagligt med udvikling af laser produkter. Det drejer
sig om software til styring, drivere til lasere, drivere til
galvanometer og en lille smule optisk design.
Jeg synes dit projekt lyder spændende, og jeg er sikker på at du har
læst en masse stof om emnet inden du er begyndt at indkøbe de dyre
komponenter. Selvom du lyder til at være opmærksom på sikkerhedsrisikoen
ved at arbejde med lasere så er her et godt råd fra mig... Køb
sikkerheds briller (den godkendte slags), arbejd aldrig med stor
lysoutput når du "udvikler", ha et kamera og monitor ståene som dine
øjne. Jeg taler af bitter erfaring. Jeg har altid haft stor respekt for
udstyret jeg arbejder med, men selv den mest forsigtige person kan også
være uheldig. Jeg går derfor i dag rundt med en permanent øjnskade på
mit venstre øje efter et uheldigt møde med 8 watt.

Du kan kontakte mig en dag, så kan vi tage en snak om dit projekt.
Men jeg kan godt afsløre at du aldrig vil få 30 watt ud af din DPSS.
Lykkes det for dig at komme over 10 watt@532 så tager jeg hatten af for dig!

Mvh
   Jan

Site Timeline