Hjælp til fejlfinding og rep. søges

Hej

Jeg søger en person, der er god med en loddekolbe og kan fejlfinde på et print. Jeg ligger inde med en lille FM-sender, som engang virkede upåklageligt. Det er den desværre holdt op med og jeg vil naturligvis gerne have den til at fungere igen. Jeg havde den sat til fornylig og det lykkedes mig at få den til at "brumme" på en frekvens, men jeg vil gerne have den fikset, så jeg kan sende musik ud på min matrikel.

Det er et selvbyggersæt, som jeg har købt færdigsamlet, så det skulle være til at have med at gøre. Uheldigvis har jeg ikke et diagram, men for mig at se ser det forholdsvis simpelt ud..

Lyder det ikke som noget en af jer kunne tænke jer at påtage sig. En belønning for indsatsen kommer naturligvis på tale :-)

--
Mvh. Claus
skaarup75-spam-@yahoo.dk

Fabrikat, model eller andet der evt. kan identificerer dyret ?

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Hmm... Det er købt hos Veronica Kits UK

De har ikke modellen mere, men her er en 1W udgave:

Den ser ikke helt ud som min, men der er dog mange lighedspunkter. Frekvensindstillingen på min model består f.eks. af nogle skruer, der skal stilles på

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

HOV! Her er den:

Mvh. Claus

Claus Skaarup (Arbejde)

Og det kører bare derudaf :-)

Mvh. Claus
www.clask.dk
Reply to
Claus Skaarup (Arbejde)

Hej. Claus.

Bed til at du ikke jammer noget vigtigt overvågningsudstyr med den støjsender. Det kan blive rigtig dyrt for dig.

MVH Finni

Reply to
F.Syndergaard

"F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:4d7e5b05$0$36566$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Jeg var nysgerrig, så jeg fandt diagrammet osv på:

Den er hammer ulovlig at bruge i dk. Det kan blive meget meget dyrt for dig, hvis du bliver snuppet med den i brug.

C. Nielsen

Reply to
Carsten Nielsen

Mon ikke vi skal holde os til at den ikke er tilladt at benytte til radoispredning i æteren ?

Før der sker noget kræves det at det opdages at der er nogen der benytter en sådan indretning, og mig bekendt så er IT og Telestyrelsen ikke særligt aktive i opsøgende arbejde, de reagerer kun på anmeldelser og der kommer nok ikke nogel med mindre det opdages af nogen med ondt i røven, eller det forstyrer nogen i alvorlig grad (så alvorligt at de reagerer på det skete).

Men OPer skal selvf. gøres opmærksom på at han ikke må benytte dimsen til at have sin egen lille radiostation kørende i DK.

Men da han jo tilsyneladende ikke har haft problemer før, er chancen for at han får problemer i fremtiden nok ikke stor hvis ellers omstændighederne er de samme som da dimsen virkede.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Hej Hans

IT & Tst er også det mindste problem man har hvis man leger med at udsende musik på udstyr der ikke er godkendt til det. Vi ser jo at disse rettigsindehavere har det med at komme igennem domstolene og få ret.

Hvorfor ikke bruge en legal løsning som trådløs net til opgaven.

--
Mvh

"Hans Kjaergaard" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Telestyrelsen er ikke så passive som vi tror. Jeg har haft besøg af dem i forb. med forstyrrelse på min amatørradio. De var ret vakse til at komme. Så Hans lad være med at opmuntre til brugen af den sender med eller uden musik.

MVH Finni

Reply to
F.Syndergaard

Og hvordan kan dit tilfælde sammenlignes med OPers ?

Jeg opponerer mod "Det kan blive rigtig dyrt for dig", "hammer ulovlig" og "meget meget dyrt for dig", udsagn der i sig selv ikke fortæller ret meget ud over at nogen har en mening om noget.

Det OPer har gang i kan vise sig at være imod gældende lovgivning, længere er den ikke.

Hvis man vil reklamerer for straffen kunne man ulejlige sig med at finde loven frem og tilhørende straframme, men det evner man så ikke.

/Hans

Reply to
Hans Kjærgaard

Her blander du to ting sammen, ophavsret og radiospredning. For år tilbage var ophavsret ikke noget der blev nævnt ifbm. "privat/pirat" radioudsendelse, men det er da en mulighed at tingene ser anderledes ud idag.

Fordi det ikke var det OPer efterlyste, han har et elektronisk kredsløb der ikke virker, det ønsker han hjælp til at få til at virke.

Og da vi er i dk.teknik.elektronik var det meget nærliggende at man forsøger at holde de moralske pegefingere lidt i ro og derved giver plads til det egentlige "dk.teknik.elektronik".

/Hans

Reply to
Hans Kjærgaard

Hej Hans

Hvorfor lever du ikke selv op til din egen legen skolelære ?

Hej E.R

Ja, på 5 nW.

Ikke alene kian vise sig at være....det e r imod gældende lovgivning. Dimsen er jo stadig ikke godkendt.

--
Ha' det rart
Karsten, OZ1GB

Lille uartige Max hvorfor hører du ikke efter hvad der bliver sagt ? Fy skamme dig, du skal hører efter hvad jeg siger og ikke hvad jeg gør ! Som den eneste lagde jeg ud med at stille OPer et relevant spørgsmål, alt andet der efterfølgende er kommet fra andre end OPer har vist sig at være OT. Det er altså ikke mig der starter med at kører tråden af sporet, det klares fint af de selvgode glorielysende skønheder, der med deres selvfede retfærdighedssans støjer så guderne må holde sig for ørene.

Og det er ikke det at man gør opmærksom på at noget kan være imod en given lovgivning jeg opponerer imod, det er måden, det er heller ikke at der er flere der gør opmærksom på det samme, det må man leve med, det er en del af den måde usenet fungerer på der gør at dette er et nødvendigt onde.

Man kunne havde budt ind med relevant viden/spørgsmål og så samtidig havde gjort opmærksom på at dimsen ikke nødvendigvis er lovlig at benytte i DK. Og ja "ikke nødvendigvis er lovlig" er korrekt udlagt, vi aner ikke hvad OPer vil benytte sin dims til, og det kunne tænkes at det var noget der ikke var/er under lagt begrænsninger. Der er jo intet forgjort i at have en fungerende FM moduleret målesender på 5 Watt.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Hvilken lovgivning, lov og § henvisning når du nu er så klog.

Hvem skal godkende den og iforhold til hvad ?

Jeg fristes til at citerer "finde loven frem ............ men det evner man så ikke."

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Hej Hans

Hvorfor holder du ikke din kæft ?

Det her er Usenet.

Her kan man spørge om hvad man vil.

Og man kan svare som man lyster.

Man kan så læse de spørgsmål man lyster, og læse de svar man mener er relevant for en og så glemme de andre.

Der er ingen "rigtige svar" her.

Yderligere information om radiogrænseflader mv. kan findes på

Per H. Nielsen
Per H. Nielsen

Hej igen

Bare for at få en ting på det rene: Jeg har ikke tænkt mig at sende piratradio over det meste af byen. Jeg vil bare dække min egen matrikel og når jeg nu HAVDE en sender var det jo nærliggende at gøre det med den. Jeg vil _naturligvis_ være meget påpasselig med forstyrrelser. Og ja: Jeg er udmærket klar over at den ikke er godkendt i Danmark, men jeg prøvede med én af de små, godkendte man kan købte til 150 kr. Den kan ikke engang række ind til clockradioen i soveværelset fra kontoret lige ved siden af uden sus og skrat, så den er ikke voldsomt meget bevendt.

Iøvrigt ser tingesten ud til at virke. Jeg har fundet en løs forbindelse eller en kold lodning - hvad man nu kalder det.

--
Mvh. Claus
der i parantes bemærket også har en 30'er scooter, der kan køre 60