Hjælp til konstruktion af digitalur.

Tænkte om der var en her i gruppen som kunne
hjælpe mig med at konstruere et digitalur.
Det skal være med 5-10 cm høje tal og skal
have dim funktion. At få det radiostyret vil nok
blive for bekosteligt.
Dem jeg kan finde på nettet som er lige til
at smække op på væggen, koster en formue.
Så jeg tænkte at det måske kunne betale sig
at bygge det selv. Problemet er bare at jeg
kun kan "bygge", men ikke "konstruere".
Så komponentliste, diagram og printlayout
er hvad jeg skal bruge for at komme videre.
Et link ville også være meget fint.

Andersen [3650]

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur.

Hvad med et byggesæt?
http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id33%9290
godt nok kun 36 mm høje tal, men da det er LEDs kan det ikke være
svært at byge et større display.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur.
I meddelelse: snipped-for-privacy@4ax.com

Dansk side med priser:

http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem64%66

MVH Per

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur.

Husk dog at prisen, der er plus moms.
Er der ikke noget med at det er ulovligt?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur.

Tak for links. Kan dog ikke se nogen dimfunktion??
Hos Vejle-RC har jeg (efter at have fået links) fundet
dette med 60 mm store tal:
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem55%88

Og jo det er vist ikke tilladt at bruge før-moms priser,
når man henvender sig til slutbruger.

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur.

Vejle-RC har altid oplyst priserne inc. moms i de over 20 år jeg har handlet
der.

Men det kan da godt være kommet med som en finurlighed efter der er kommet
ny ejer på,

Mvh, Uffe Ravn

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur .

Der står på siden meget tydeligt at prisen er excl moms. Hvori består
det ulovlige ?

Bo //

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur .

Hvis de sælger til private, specificerer loven at prisen skal opgives
incl. moms.

Se §1:
http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/2/prismaerkningsloven /

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur .

Ja, det står der. Hvad så med RS, Cypax, og Elfa, der jo også handler
med private?

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur .

De står til en påtale og derefter en bøde, de kan selvfølgelig også bare
lukke for salg til private, hvis de får en påtale.

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur.

Her: http://www.eekit.dk/product.asp?product60%3&sub=1&page=1
Men tjeck lige forsiden inden du bestiller!
Men den fås også her: http://www.electrokit.se/index.php Søg efter klocka

Derudover er der også et her: http://www.pchonline.dk/p.asp/id19%6

Derudover har ELV:
KÆMPE:
http://www.elv.de/shopping/ArtikelDetail.asp?Referenz46%8%2D25
Analog:
http://www.elv.de/shopping/ArtikelDetail.asp?Referenz46%7%2D26
Den har jeg selv. Den fungerer smadder godt og modtager DCF.
Kan også køre uden DCF, men så anbefales det at modificere
svingsningskredsløbet med et trimmepotentiometer, for selve uret kører på 32
kHz urkrystal (vistnok 4 MHz til selve processoren) - ikke synderligt
præcist, typisk et el. to sekunders afvigelse om dagen. Nørden som man jo er
bruger begge dele - altså både trimmer og DCF :D

Og så har conrad også ét. www.conrad.de søg efter artikkel nr 640255 bestil
via www.conrad.com

Så værsgo at vælge og vrage :D

Mvh
Morten

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur.

Det er godt nok et flot ur, jeg kunne ikke lade være, det er bestilt
:-)

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk /

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur.

Hehe. Jamn held og lykke med det! :o)

Af alle de ure med lysdioder jeg har er det nok også det jeg har haft i
drift længst - kontinuerligt siden jeg købte det for et par år siden ;)

Mvh
Morten

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur.

* DOH *

Den vågne vil naturligvis vide at til sådanne kredsløb bruger man en
trimmekondenator :D

Mvh
Morten

Re: Hjælp til konstruktion af digitalur.
Takker mange gange for alle de gode links.
Har nu fundet et ur der "passer" mig.
Sidegevinsten er en masse gode links til
alverdens sjove/nyttige sider/kits. Tak for det ;o)

Site Timeline