Hjælp til identifikation af komponent

Jeg sidder her med et instrumentpanel til en Volvo245, og det er stensikkert defekt.

Der sidder et TO220 hus på bagsiden, hvor en del at huset er sprængt bort.

Der står:

ITT 0 TCA

700 Y FRANCE

Jeg kan ikke udenvidere finde info om denne stump. Google hjælper mig ikke ret meget, ihvertfald ikke med noget relevant.

Kredsen er forbundet som en spændingsregulator, og det primitive diagram der er i en Haynes manual antyder at der er tale om en spændingsreg. så mon ikke dette er rigtigt.

Jeg vil umiddelbart tro der er tale om en 10volts regulator(hvilket vel må være en lowdropuot dims?) idet en anden gammel manual nævner 10volt som reference i instrumentet.

Nogen der kan hjælpe mig her?

Jeg er rimeligt fristet til at tage en LM317, og koble den op til de 10volt, men tør ikke _bare_ prøve mig frem uden lidt konkret info om denne ITT stump.

Mvh Henrik

Reply to
Henrik Mortensen

"Henrik Mortensen" skrev i en meddelelse news:ckp4ao$10j8$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

stensikkert

der

ikke

10volt,

TCA 700Y POS VOLTAGE REGULATOR / 10V / 0.22A

Siger google :)

Reply to
Jan Pedersen

Det er en 10 Volt analog serieregulator, lowdrop.

Kan erstattes af en LM340T-10 (med forbehold for pinout)

--
[* -dk.admin]
=-50 From {\bJesper G. Poulsen\b} #En støjsender, et brokhoved.

Ok, takker.

Jeg har fået dissekeret instrumentet, og erstattet ´den originale 10volts reg. med en 317 trimmet til 10volt, og ja, pinout er ikke den samme. Det var sådan set det største problem at finde ud af pinoutet, da jeg ikke rigtigt kan få adgang til printkortets baner, men en kraftig halogenlampe kunne rimeligt nemt afsløre banernes gang på printet.

Spændende om min tankmåler og temperaturføler nu virker igen...

Mvh Henrik

Reply to
Henrik Mortensen