Hjælp til identifikation af IC i DVD

Hej!
Kan nogen hjælpe mig med oplysninger om, hvad servo-IC'en "kan" hedde i en
Philips-DVD-afspiller?
Noget med TA73xxxxx?

På forhånd tak!

Mvh,
Torben

Re: Hjælp til identifikation af IC i DVD
Vi skal nok bruge flere oplysninger.
Hvilken Model har den DVD afspiller???

Fortæl evt. hvis du kan se hvem der har lavet den kreds som du kan se og
evt. hvor mange ben, at den har?

Sidder den på en køle plade og hvilket position har den på printet, her
tænker jeg på om hedder den IC12 eller IC???.

Så kan vi nok hjælpe dig lidt mere..

De bedste hilsner

J.

Re: Hjælp til identifikation af IC i DVD

Hej "J"!!
Jeg skal forsøge at forklare. Det handler om en Philips DVD612. Kort efter
opstart spinner motoren op og der skrives "Blocked" i displayet. Der bruges
originale skiver!! Ved at søge rundt på nettet og som udbytte af en samtale
med en radio-repper.(som dog ikke ville af med detaljerede oplysninger,
hoho),  tyder det på, at fejlen kan ligge i servo-IC'en. Og det er jo netop
problemet. Hvilken af alle kredsene er det? Der sidder en del store IC'ere
på printet, så jeg er lidt i tvivl. Mener, at det må være en af
TA73xxx-kredsene?!

Kan vist desværre ikke komme nærmere....., og hvis det ikke var for min
stakkels studerende søn, som er ejer af maskinen, ville jeg ikke røre ved
"dyret".

Med venlige hilsner!
Torben

Re: Hjælp til identifikation af IC i DVD
Har du prøvet at rense laser optikken med en lille vatpin.

Re: Hjælp til identifikation af IC i DVD

<SNIP>

OK, Mr. "J"! Jeg vil prøve dine forslag!!
Foreløbig mange tak!

/Torben

Re: Hjælp til identifikation af IC i DVD
Hej Torben,

kan det være en af disse
http://www.semiconductors.philips.com/similar/TZA1038HW.html ?

TAxx plejer at være toshiba (audio)

/carsten

Re: Hjælp til identifikation af IC i DVD

en

Hej Carsten!
Og et forsinket godt nytår....., ved sq ikke om jeg har fremsendt ønskerne.
Vi "ses" jo i en del grupper, hoho.
TA-kredse kan egentlig være hvad som helst. Philips har, så vidt jeg kan se,
svært ved at være konsekvente, hm.

Jeg kigger lige lidt nærmere på dit droppede link!

Takker!

Mvh,
Torben

Site Timeline