HF drossler for lysrør.

Jeg ønsker å kjøpe HF drossler for kunne dimme lysrør. Jeg leter på
f.eks FARNELL, men finner ingenting, fordi jeg ikke vet hva det heter på
engelsk :-(

Hva geter det? Og, hva er alternative forhandlerer?

HM

Re: HF drossler for lysrør.

"Electronic ballast"
http://en.wikipedia.org/wiki/Electrical_ballast

Re: HF drossler for lysrør.
Takker for svar, men ingen av de to svarene gav treff hos: ELFA, Farnell
eller RS. Ved søking på nett fan jeg bare grossister.

Jeg søker fortsatt etter forhandler / varekode.

HM

Re: HF drossler for lysrør.

electronic balast. RS components har dem på lager,

Bo //

Re: HF drossler for lysrør.

Søking hos RS gav ingen treff. Har du et varenummer?

HM

Re: HF drossler for lysrør.

På rsonline.dk kommer der 82 hits på "HF balast". Jeg skriver ikke alle
numre af, men f.x. 440-9619 eller 243-2904

Bo //

Re: HF drossler for lysrør.

Takker så meget. HF ballast + dimmable + 18W, var effektivt.

Kan du kanskje også gi noen tekniske vegledninger?

Det er snakk om 7 stk. rekkemonterte rør. Jeg har, forsåvidt, flere
konfigurasjoner å velge imellom:

1.
1 3x18W + 1 4x18W

2.
1 3x18W + 2 2x18W

3.
3 2x18W + 1 1x18W

4.
7 1x18W

Det er et prisspørsmål og et teknisk spørsmål:

For 4x18W. Hvor lang ledningsføring kan jeg tillate når jeg legger
ledningene i jordete stålrør? Det har med støy å gjøre, tror jeg.

HM

Re: HF drossler for lysrør.

KORTE ledninger, det er switchmode. to af lederne til røret skal være
korte, står der på æsken, og de andre tillades lidt længere, de skal jo
kunne nå hen til den anden ende af røret :-) Derfor har jeg brugt
enhedet til to rør og anbragt ballasten i midten. Jeg mener at have læst
at "kort" betyder under 30 cm, men måske kan Du få svar ved at spørge i
teknik.el gruppen. Der er en masse elektrikere.

Bo //

Site Timeline