Herstal touch trafo - hvad defekt??

Hej alle kloge

Vi har to Herstal lamper med touch lysdæmper. Nu er begge "døde" - ingen
lys overhovedet. Den elektorniske trafo med indbygget touch er noget
kinesisk der hedder VET70T. Let at komme til komponenterne, men er der
nogen der har erfaring for hvad det er der går galt i sådan nogle??

Hilsen

Gert Hansen
www.mados.dk

Re: Herstal touch trafo - hvad defekt??

Du kunne prøve at lodde den efter.
Er der komponenter der er sveden?
Har du målt på outputet?

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Herstal touch trafo - hvad defekt??

Der er tilsyneladende ingen "kolde" lodninger

Nej ikk eumiddelbart - der er to modstande der ser ud til at have været
varme, men ikke alarmerende.

Ja det har jeg sør'me testet - der er ikke noget output overhovedet!

Bemærk at der er tale om to ens, så måske en mere generel fejl/erfaring

Hilsen

Gert Hansen
www.mados.dk

Re: Herstal touch trafo - hvad defekt??

Har smidt en 4-5 stykker ud - billigt skrammel! Man bliver af en eller
anden mærkelig årsag ved med at købe det bras :o)

/Thomas

Re: Herstal touch trafo - hvad defekt??
Hejsa,

Ja.
En lille lyt på 10uF/22uF, 16V der sidder som stabilisering til uC'en
spændingsforsyning.

Dernæst, på samme forsyning, en 5,6V zenerdiode der nok burde være valgt til
en 5,1V type - konstruktionsfejl.

/C

Re: Herstal touch trafo - hvad defekt??

Lige et svar til en ældre posting :-)

Jeg havde samme problem som ham der startede posten
Jeg skiftede zeneren til en 5,1V og den lille lyt til en 47uF/50V i god
kvalitet
- og vil lige fortælle at så virker min Herstal String igen :-) bedre end
nogensinde før!
Tak for rådet.
Jens

Re: Herstal touch trafo - hvad defekt??

skrev i en meddelelse news:4658a0fe
$0$7611$ snipped-for-privacy@dreader2.cybercity.dk...

Da jeg er en n00b i denne sammenhE6%ng vil jeg sE6%tte pris pE5% om du kunne
angive komponentplaceringen pE5% printet. Evt ogsE5% et link til de
foreslE5%ede komponenter.

Mvh Leif

Re: Herstal touch trafo - hvad defekt??
24-07-2007 Jeg har en VET70T, der lige er brE6%ndt af. TilhF8%jre for 220
v ind og i serie med
den brune ledning er der brE6%ndt en komponent (FD?). Er det en diode ?
og i givet fald hvilken type kan erstatte den.
mvh
JF8%rgen

Re: Herstal touch trafo - hvad defekt??

Jeg har en VET105DT, der også lige er brændt af - den havde et problem med
at blinke en anelse inden den nu er helt død.

Sikke noget lort.

Nogen ide til, hvad jeg skal skifte på denne model?

Vh, Lars.

Re: Herstal touch trafo - hvad defekt??
Hejsa,

Denne er en 105W udgave, mod 70W på de andre omtalte typer. Blinkeri er et
typisk tegn på at kondensatoren til spændingsstabilisering til ikroen

Re: Herstal touch trafo - hvad defekt??
Hejsa,

Denne er en 105W udgave, mod 70W på de andre omtalte typer. Blinkeri er et
typisk tegn på at kondensatoren til spændingsstabilisering til mikroen er
defekt. Prøv at skifte elektrolytten her.

/Claus

Re: Herstal touch trafo - hvad defekt??
Hejsa,

24-07-2007 Jeg har en VET70T, der lige er brændt af. Tilhøjre for 220
v ind og i serie med
den brune ledning er der brændt en komponent (FD?). Er det en diode ?
og i givet fald hvilken type kan erstatte den.

Jeg gætter på den komponent med mærkningen 'FD' er en 1A sikring. Når den er
brændt, kræver det med største sandsynlighed også udskiftning af de to
swithtransistorer, MJE13007 (test dem).

/Claus

Re: Herstal touch trafo - hvad defekt??
[2E%..]

Hej, jeg kom lige forbi, da jeg netop nu sidder med en trafo af samme
type, der ikke fungerer.

FD1 er jeg sikker pE5% er en drosselspole pE5% 1A. Diagramsymbolet i
silketrykket pE5% printet antyder ogsE5% at det er en spole.
Jeg ved ikke hvor mange mH den er pE5%, men den er der hF8%jst sandsynligt
pga. stF8%jdE6%mpning ud af trafoen. LE6%g en kortslutning, det burde
fungere - eller bedre, find en spole pE5% 1A.

Bortset fra det, sE5% burde spolen ikke brE6%nde af, med mindre strafoen
kortsluttes - test ogsE5% transistorerne, som Claus skriver.

--
Henrik

Site Timeline