Bidirektionel kreds

Hejsa

Jeg har brug for en 2*4bit-bidiretionel buffer, hvor man vælger retningen vha. en EN-pin eller lignende - altså eks. en 74573 - bare bidirektionel. Findes den?

--
Mvh.

Tomas
Reply to
Tomas .

Ja. Til hvilken/hvilke spændinger ?

Reply to
Ole Geisler

Vel en 74646 eller lign. (octal bus tranceiver/register.)

/Thomas

Reply to
Thomas Lykkeberg

Ole Geisler skrev:

Da det er til brug med en AVR er det 5V forsyning

--
Mvh.

Tomas
Reply to
Tomas .

Hej Tomas

I dag findes der mange, kig f.eks. på - er vist sorteret efter busbredde:

Datablade kan f.eks. gratis hentes her:

/Glenn

Reply to
Glenn Møller-Holst

Thomas Lykkeberg skrev:

Hej Thomas Tak for den hurtige respons. Hvis jeg kigger på philips' datablad må jeg jo, hvis jeg altid skal have data enten den ene eller anden vej, blot kunne sætte OE konstant lav, CPab og CPba ligegyldigt og endelig sætter man bare Sab og Sba lav også. Retningen styres så med DIR. Derved min ønskede funktionalitet - styre dataenes retning med 1 bit. Er det ikke korrekt forstået?

--
Mvh.

Tomas
Reply to
Tomas .

Halløj, det er da en 245, jeg skal bruge. Der er kun lige de nødvendige pinne :-)

--
Mvh.

Tomas
Reply to