FM radio --> AM radio konvertering??

Hej,

Da jeg har nogle AM radioer som jeg synes det kunne være sjovt at få lidt
"liv" i, har jeg tænkt på at lave en form for konverteringsenhed så jeg kan
høre en FM kanal på de gamle radioer.
Jeg forestiller mig noget med en simpel FM modtager som f.eks. TDA7000 som
tunes ind på den ønskede FM station og lyd-outputtet fra denne styrer
amplituden af en sinus-generator på et par hundrede kHz...

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle der har erfaringer med
dette - eller om mit "projekt" lyder helt umuligt...

mvh
Rasmus, Aalborg

Re: FM radio --> AM radio konvertering??

Spændende ide - jeg googlede lidt og fandt en byggesæt løsning:

<http://www.ramseyelectronics.com/cgi-bin/commerce.exe ?
preadd=action&key=AM1C>

Du kan nok finde endnu billigere løsninger.

Mvh. NKJensen

Re: FM radio --> AM radio konvertering??

Her var en til:

http://www.sciencebuddies.org/mentoring/project_ideas/Elec_p024.shtml

Re: FM radio --> AM radio konvertering??
Her er alt: http://sci-toys.com/index.html

Også AM transmitter (i mono ;-)
http://sci-toys.com/scitoys/scitoys/radio/am_transmitter.html

Christen

Re: FM radio --> AM radio konvertering??
Hej Rasmus

Den her kunne være en start

http://www.jogis-roehrenbude.de/Bastelschule/MW-Sender.htm

Selve FM modtageren kan være noget fra Tiger til en tyver.

Mvh Max

Re: FM radio --> AM radio konvertering??

Hvis interesse så har jeg nogle komplette FM tunere af fabrikat L&H. Pris
Kr. 150,00

Børge

Re: FM radio --> AM radio konvertering??

med diagram? eller er der angivet hvordan de tilsluttes??
jeg er ret interesseret!

mvh
Rasmus

Re: FM radio --> AM radio konvertering??

tak for svarene... det var hurtigt... :-)
det er dog ikke selve AM senderen der volder mig problemer at bygge... så
jeg må vist bare se at komme i gang... :-)

mvh
Rasmus

Site Timeline