En forsinket kontakt - Hvordan?

Jeg har et stort problem, hvilket i går kostede mig en ny pumpe + diverse
til min pool i haven..

Jeg har en "brønd" hvor alt pumpe udstyret er monteret.

Jeg skulle fylde ekstra vand i poolen og selvfølgelig glemte jeg at slukke
for vandet.. = Brønden oversvømmet.

Nu til det elektriske problem.

Jeg skal bruge en fugt/vand føler til at montere i toppen af poolen
der kan slukke for vandet (Det er en elektrisk vandhane) eller sende en
alarm til mig om vandstanden.. Selve fugt føleren skulle ikke være noget
større problem..
Det kan vel løses med et par BC547..

Det større problem er at når poolen benyttes skvulper det jo en del, så fugt
føleren vil jo melde alarm hele tiden. Så hvordan bygger jeg det, så alarmen
kun begynder, hvis der har været konstant fugt/vand i feks. 1 minut uden
afbrydelser.

Nogen gode ideer??

Hilsen Jan.

Re: En forsinket kontakt - Hvordan?
Det er meget smartere bare at lave alarmkredsløbet således at det kun
giver alarm hvis der allerede er åbnet for vandet...

Re: En forsinket kontakt - Hvordan?

Jeg ser ideen, men har før været ude for en magnet (elektrisk) vandhane der
forblev åben efter strømmen var fjernet.
Og det ville heller ikke hjælpe, hvis en slange hoppede af eller ligende...

Re: En forsinket kontakt - Hvordan?
Jeg har måske en ide, men du må først fortælle mig, hvordan fugt føleren
virker. Jeg har absolut ingen viden om den slags pool's
VH Klaus

Re: En forsinket kontakt - Hvordan?

RS-components har en boks som klarer det hele, inkl. et 230V relæ til at
lukke for vandet, se f.eks.

<url
http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/browse/Module.jsp?BV_SessionID=@@@@1364932941.1120846549@@@@&BV_EngineID=cccdaddfdkkgjlecefeceefdffhdgli.0&cacheID=dkie&329829940132%98299401&catoid=-903265251

(saml selv på en linie hvis nødvendigt...)

Der findes andre lignende produkter hvis du ønsker en lidt anden funktion.

--
#include <disclaimer>

Re: En forsinket kontakt - Hvordan?

Du kan ikke linke direkte ind i RS - skriv et varenummer i stedet.
[...]

Øv, RS har et af disse fejlbehæftede systemer hvor links ikke virker.

Linket pegede på vare nr. 348-7933 (fra Brodersen Control Systems),

Fundet under

Katalogvarer | Styring og automation | Flow- og niveaustyring

--
#include <disclaimer>

Re: En forsinket kontakt - Hvordan?
Hej,

Ja og et par rustfri elektroder (klip evt. et cykel-eger midt over) og
lidt af det løse.

En monoflop trigges ved hver påvirkning, hvis påvirkningen forsvinder før
time out trigges alarm/slukkekreds ikke (evt. trig slukkekreds alligevel,
er der allerede slukket gør det jo ikke noget).

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Jan

Hvad med denne her ?
http://www.swimmingpool.dk/asp/shop/vareliste.asp?bs42%1&vt24%8&vg=6&VareUnderGruppe=Automatik

Monteres under vandpåfyldning og fjernes så , det er da nemt

Hilsen
Martin Nielsen

Site Timeline