Flip-flop m. forsinket on/off?

Jeg har et kredsløb der skal startes med en flip/flop. Jeg har brugt en 555 og det kører fint, men jeg har brug tor forsinket ind og udkobling. Kredsen trigges med en trykknap, jeg kunne tænke mig at den skulle holdes inde fx i

5 S. ved ind henholdsvis udkobling. Det helt idelle vil være at hele kredsløbet (555) er spændingsløs efter stop. For at undgå tomgangsforbrug. Skulle her i gruppen findes ef lyst hoved med en god ide, så er jeg modtagelig. På forhånd tak.

Børge

Reply to
Børge Larsen