Corolla bagklap har sat sig fast

Min ellers fantastiske Toyota Corolla fra '89 har fået sig en defekt...
Mine piger skulle hente nogle varer i bagagerummet, og noget må være gået
galt for dem. I hvert fald sidder låsen nu urokkelig fast i 90 grader
forkert position (sådan cirka der hvor den skulle være låst op).

Det er en sedan, og bagsæderne kan ikke lægges ned.
Hvordan dælen kommer jeg til at gøre noget ved den?
Er det noget med noget vold af en slags?

Håber der er nogle gode ideer!

Kåre

Re: Corolla bagklap har sat sig fast

loddekolbe med flere watt  ??

--
Jan_stevns

Re: Corolla bagklap har sat sig fast

Nej da.

Finder ledningerne til solenoiden og sætter 12V på.
Så burde bagklappen da bare poppe op.

Alternativt så må det være centrallåsen der skal møffes med.

Nå, ovenstående mangler?
Find en anden gruppe :-)

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Måske lidt omtanke omkring hvor man poster sine
spørgsmål, mon ikke dk.teknik.bil ville være et bud
på hvor der kunne være hjælp at hente.

Re: Corolla bagklap har sat sig fast

Arrhhhh for den da også...forstod squ heller jeres svar...
Beklager. De to grupper ligger lige op af hinanden i min news reader.
Jeg retter øjnene ud og poster andetsteds.

Kåre

Re: Corolla bagklap har sat sig fast

I din Corolla sidder gaspedalen og bremsepedalen ikke lige ved siden af
hinanden? Hvordan h... klarer du den?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Han har forhåbenlig ikke behov for at kigge ned på dem når han skal
betjene dem :) og det var jo øjnene han mente den var gal med :)

mvh

Jan Rasmussen - fritids smart-ass.

Re: Corolla bagklap har sat sig fast

Venstrefodsbremsning...