Chip mærkning tyveri / adgangskontrol

Hej NG

Jeg har mange gange undret mig over, hvordan tyverisikringen i butikker
fungere med de her " dimser " der sidder på tøjet - musik cd-ér  osv. Ved
udgangen er der så placeret nogle stor stativer ( spoler ) der registrerer
den lille dims.

Er det en lille spole i dimsen, og så med en spole der sweeper op i frekvens
ved udgangen eller.... og hvis det er -  hvordan registreres spolens
frekvens på den store afstand ?

Jeg skal lave et adgangs kontrol system, hvor et antal brugere skal have
adgang til flere forskellige ting. Man skal så kunne se hvem der har haft
adgang til de forskellige ting.

Det med spolen ville være perfekt... idet den ikke kræver nogen forsyning.
Formentlig vil der være mange kodemuligheder ( frekvenser ) jeg skal bruge
ca. 500 koder, og så vil den have en lille fysisk størrelse.

Men   hvor kan man finde info om dette princip ?  - evt. købe dette udstyr.

Det bruges jo overalt : Dyrereistrering ( chip i øret ) - cykel og løbe
konkurencer til tidtagning osv...

Esben

Re: Chip mærkning tyveri / adgangskontrol

Der er flere forskellig principper, men de fleste har ingen id funktion.

udstyr.

Det du skal bruge, kaldes RFID, en af de chips typer der bruges er ICODE.

Re: Chip mærkning tyveri / adgangskontrol

Du smider energi ind i den, slukker senderen og kigger på
eftersvingningerne i kredsen.

500?
Glem det . Løsningen hedder RFID men har typisk dårlig rækkevidde.

www.google.com

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Chip mærkning tyveri / adgangskontrol

frekvens

Virker taggene med LC kreds på den måde, jeg troede egentlig at det var
samme princip som et gitterdykmeter.

Men EM-strip typen virker på den måde du beskriver, der er bare ingen spole
i taggen, kun et par stykker metal der er valset sammen.

Site Timeline