Een oplader - Seks mobiler

Hej

Jeg har seks mobiltelefoner, som alle er fuldt opladte. De bruges ikke til tale, men kun til periodisk SMS.

Jeg ønsker at lade een oplader vedligeholde deres batterispænding.

Oplader specs:

----- Input 230V ~ 50Hz 30 mA Output 4.5V = 300 mA (1.35VA max)

-----

Een telefon tager mellem 40 og 50 mA når den blot ligger.

I min bog betyder dette (best case scenario), at min ene oplader kan trække

300 mA / 50 mA = 6 telefoner.

Hvis man ser bort fra at strømforbruget under sending og modtagelse af SMS vil være højere, er dette så en korrekt udregning?

Med andre ord - brænder jeg noget af, hvis jeg sætter seks telefoner til denne oplader?

Mvh Jimmy

Reply to
Jimmy

Ja, men i praksis skal man jo gå efter worst-case så man ikke pludseligt brænder noget af. Dvs. den skal kunne holde til at flere af telefonerne skal kunne modtage/sende samtidigt.

Det tror jeg meget nemt du kan risikere når du presser citronen så meget. Du kan jo evt. prøve at finde en anden forsyning der kan levere en højere strøm ved de 4.5V.

--
signing off.. Martin Sørensen
Reply to

skal

Enig.

Du

strøm

Jeg har fundet en Sagem-oplader, som kan levere 6v og 550 mA. Denne burde vel så kunne trække dem når du ligger hen.

Jeg må prøve at stressteste een af dem og måle strømforbruget.

Mvh Jimmy

Reply to
Jimmy

Ja, men der er spændingen så også for høj. Hvis det er Ericsson telefoner, så mener jeg at spændingen skal ligge mellem 3.5 og 5.5 volt, uden dog at være helt sikker på at huske rigtigt.

--
signing off.. Martin Sørensen
Reply to
Martin Sørensen

skal

Men en væsentlig detaljer er parallelkoblingen af batterier..... Dermed bliver belastningen på strømforsyningen aldrig 100%.... Jeg mener godt det kan gå, da strømforsyningen heller ikke vil "lægge sig ned og tude" over en 125% belastning gennem en kortere bperiode

Mvh. Mikael Kristiansen

Reply to
Mikael Kristiansen

Ah ja - Det må i sig selv give en del. Dog skal man huske, at det er *med* batteri, at jeg målte et strømforbrug på

40-50 mA over een telefon.

Jeg skal i alt op på at brødføde 12 telefoner. Jeg tror jeg vil lede efter en anden strømforsyning.

Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på udover spænding på 4.5v og jo højere Ampere jo bedre?

Mvh Jimmy

Reply to
Jimmy

Batterierne bliver ikke parallelkoblede, det gør telefonens lader-indgang, som blot skal have en spænding på omkring 4-5V påført for at telefonen kan lade batteriet via dens egen forsyning. Telefonen kan dermed ikke trække andre telefoner der er tilkoblet samme laderstik.

Næh, men spændingen kunne jo godt tænkes at falde betydeligt, når den bliver overbelastet.