Alternativ til mj21195 og mj21196

Hejsa

Det går derudaf med min mixer/forstærker...

Jeg magler kun 4*mj21195 og 1*mj21196

Jeg har søgt på google for at finde en alternativ, men det havde jeg
ikke lige held med.

Nogen der kan hjælpe, enten med at navngive alternativ, eller måske har
et lille lager :D

Jeg har forsøgt hos vejle-rc, elektronik-lavpris og flere af de andre,
men fandt ikke mj21195/6

Håber på lidt hjælp.

/Hans-Henrik

Re: Alternativ til mj21195 og mj21196

message

Hej Hans-Henrik

Du skal på www.onsemi.com og lede.
ON semiconductor er et "spin-off" fra Motorola
Semiconductor.
Og transistorer der hedder "MJ" er lavet af Motorola (På
dansk: Motor-Ole).
Du kan desværre ikke få dem som samples, så vidt jeg kan se.
Men de er til salg hos dk.digikey.com til ingen penge plus
porto.
Portoen er voldsom volvo! 26 euro. Men så er det også næsten
dag-til-dag.
Husk at bruge dk.digikey.com, IKKE www.digikey.com. Gennem
den
sidstnævnte er portoen USD100 (500DKK),
og 26EUR= 195DKK i porto hos førstnævnte.
Jeg tjekkede lige:
Du kan også få dem hos www.mouser.com, men jeg kender ikke
deres forsendelsespris.

Held og lykke med projektet!

/Bo.

Re: Alternativ til mj21195 og mj21196

Mouser bruger FedEx og Flat Rate Shipping løber op i $25.00..

Venlig hilsen
Finn

Re: Alternativ til mj21195 og mj21196
Hej Bo (og Finn)

Takker, men jeg fandt ud af at jeg kunne bytte lidt rundt på de
transitorer der var til rådighed, da de var parralelkoblet 3 og 3.

Men detsværre have fåt bygget forstærkeren om til en 'røgmaskine' - som
dog også kun virkede kort tid.

Jeg har spurgt distributøren hvad et komplet replacement print koster.
Som den er nu, så har jeg en 16 kanals mixer, med 2 monitor forstærkere
og 1 kanals main-forstærker.

/HH