2N3055 uden spænding på huset ?

Hej ..

Findes der andre transistorer der kan erstatte en 2N3055 hvor der ikke er
spænding på huset ?

(strømforsyning 3-5 amp.)

Bi-spørgsmål: i de gode gamle dage kunne man købe bøger med datablade på fx
transistorer, der var også en erstatnings liste.. kan man finde dem på
internet (erstatningerne)

~~Frank .,

Re: 2N3055 uden spænding på huset ?

Ja, der findes effektransistore i fuldisolerede udgaver, men ikke i
TO3 hus som 2N3055 leveres i. Hvad er forøvrigt problemet med
at huset ikke er isoleret ?

Ja, der findes erstatningstabeller på nettet, men dem der dur til noget
er betalingssider, ligeledes findes bøgerne også stadigvæk, og de
findes jo naturligvis også på CD.

http://www.eca.de /

Mvh Max

Re: 2N3055 uden spænding på huset ?

De der to små, søde ugler har de godt nok haft i
mange år :).

NS

Re: 2N3055 uden spænding på huset ?

Det er fordi jeg flere gange har smidt testledninger fra min strømforsyning
om bag på, hvor gnister opstår ..:-) og hvis jeg skal bygge noget som kører
5A+ .. så ville det nok være smart ..

Tak for det ..

~~Frank .,

Re: 2N3055 uden spænding på huset ?

Der findes isoleringshuse, til at montere uden på TO-3 huse.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 2N3055 uden spænding på huset ?

Ja ., den løsning havde jeg så lige overset .. :-)

~~Frank .,

Re: 2N3055 uden spænding på huset ?
Hej Frank

Det løser man ved at sætte plasthuse på sine TO3 transistore,
en smart, let, effektiv og billig løsning.