Viasat krypterar det marksända

Och där kom det ja.
http://www.viasat.se/index.phtml?page_type=document&document51%684

/Morgan

Re: Viasat krypterar det marksända

Mäkligt. Om Viasat har problem med att "en konkurrent" erbjuder
Viasats kanaler utan tillstånd så är väl kodningen inte någon
effektiv lösning. Konkurrenten behöver ju bara skaffa ett boxer-
kort, t.ex. via en bulvan för att gå förbi denna kryptering.
Om konkurenten bryter mot Viasats copyright så borde väl den
rätta vägen vara via domstol.

--
Göran Larsson     http://www.mitt-eget.se /

Re: Viasat krypterar det marksända

Antagligen så konstaterade de att många tyckte det var bättre med gratis TV3
etc via markbox än att betala för deras grundabonnemang via satellit så det
började väl sina i kundstocken.

--
Reply to: crister (at) forpresident (dot) com

EU-medborgare med flagnande solbränna.

Re: Viasat krypterar det marksända
On Wed, 1 Sep 2004 12:07:14 +0200, "Crister Sporrong"

Det var ju förväntat att de skulla ta betalt så småningom.
Den koncernern gör inget gratis.

Re: Viasat krypterar det marksända
On Wed, 1 Sep 2004 09:23:18 GMT, snipped-for-privacy@invalid.invalid (Goran Larsson)

Det är med all sannolikhet annat som ligger bakom.
Stenbecksföretagen har ju alltid krånglat på olika sätt.
De är extremt oseriösa vet jag som jobbat där ett halvår (aldrig mer).
Det här ligger helt i linje med deras beteende.
Se även det här som kan ligga bakom.
http://www.sr.se/vasterbotten/nyheter/artikel.asp?artikel46%5460

Re: Viasat krypterar det marksända

Man kanske kan tänka sig att nyligen påbörjade World Cup i hockey (som beräknas
locka tittare i massor) har haft en viss inverkan - förutom Canal Digitals
"combobox"...
Perfekt "marknadsföring" med några matcher gratis - som "aptitretare" - och
sedan tvinga intresserade att åtminstone betala "kortavgift" (395:-) till Boxer
(och Viasat/Kinnevik).

/ mw

Re: Viasat krypterar de t marksända

En till som har insett detta. Jag har som princip att undvika allt som
har med Kinnevikkoncernen att göra. Detta gäller även ev.
samarbetspartners, såsom t.ex. Djuice. Det är samma skrot och korn.
Oseriösa var ordet.

--

/Josef S.

Re: Viasat krypterar det marksända

Har man som jag sett det inifrån finns ingen tvekan.
Ungefär som Ryanair.  Usch!  Om folk bara visste.
Jag kommer aldrig att vara kund eller anställd till
Kinnevikskoncernen mer. Över min döda kropp!

Re: Viasat krypterar det marksända

Det måste vara Canal Digitals nya Combobox de gör ett motdrag mot.
Denna lösningen (Comboboxen) var ju mycket gynnsam för C.D.

För dom som inte visste det innan så fungerar Combon som en
vanlig C.D.-mottagare + att den kunde ta emot FRIA marksända digitala
kanaler.

Det _finns_ en tom C.I. plats i dom , men jag tror inte mottagaren är
godkänd utav Boxer.
Alltså går det inte att ta in 3:an med den boxen framöver.

/Morgan

Re: Viasat krypterar det marksända

Fel av mig.
Man kan ta in boxers utbud på Combon , med hjälp utav C.I.

Har ni sett att dom sticker in lite hockey mitt i reklamen ??
/Morgan

Re: Viasat krypterar det marksända

 Canal digital kontrar.
http://satellite.canaldigital.se/templates_CD/NewsPage.aspx?id31%88

/Morgan

Re: Viasat krypterar det marksända

får för tillfället felmeddelande (severfel)

"
Server Error in '/' Application.
Object reference not set to an instance of an object.
current web request. Please review the stack trace for more information
about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not
set to an instance of an object.
"

Re: Viasat krypterar det marksända

Och jag som precis köpt tre boxar för dom fria kanalerna (ingen kortläsare).
Tack för det Viasat :(

Re: Viasat krypterar det marksända

Det verkar inget bra att köpa boxar utan kortläsare.
"Billigt = dåligt"

Re: Viasat krypterar det marksända
Visst är den billig och kanske inte så bra. Men vill man ha en box per TV
(och det vill man) så blir det ganska dyrt att köpa det bästa. Så jag gick
också på niten och köpte "Smartbox" på Clas Ohlson. Hoppas någon/några i
gruppen testar att löda in en korthållare (det är tydligt utmärkt på
kretskortet var den ska sitta) för att se vad som händer. Dessvärre lär det
väl krävas en programvaruuppdatering också. Skulle föresten inte förvåna mig
alls om någon på det företag i Sverige (!) som konstruerat burken läser
denna nyhetsgrupp. En god gärning vore isåfall att släppa en uppdatering för
test i gruppen.

LÖK

Re: Viasat krypterar det marksända

Tja, i längden är det ofta dyrare att köpa billigt.
Man köper saker som inte är användbara i längden.

Site Timeline