USB

Hej!
Jag undrar om någon kan hjälpa mig att bygga adapter för usb port .

Jag vill kunna koppla IDE hårdisk med exterm låda till USB porten.

Seriar port till USB

LPT port till USB

De säljer på Dustin adaptor

ADAPTER USB TILL 1XSERIELL RS232 DB25HA

BELKIN ADAPTER USB - PARALLELL CEN36

Är det möjligt att bara koppla LPT rakt till USB port eller sitter något
form kontroll kort i de adapter

tack

/Hamid

Re: USB
On Fri, 25 Jul 2003 22:45:08 +0200, "Konsult Firma Data,El,Tele"

Det krävs förstås en del elektronik som översätter
LTP-porten är ju en paralleport med 8 parallella
datalinjer och diverse andra kontrollsignaler.
USB är en serieport med en enda signalledning
åt ena hållet och en annan åt andra hållet.
Dessutom finns en "jord" och +5 volt-matning.
Totalt endast 4 ledningar i USB.

--

 + Ken +

Re: USB

Tidningen "Allt om Elektronik" hade fF6%r ett tag sedan en artikelserie =
om just USB-lF6%sningar, om jag inte minns helt fel sE5% var det just =
dom lF6%sningar du sF6%ker som togs upp... GE5% till biblioteket och =
kolla igenom det senaste E5%rets nummer...

/Peter

Site Timeline