Transistor A1266???

Hej!

Har en gammal bilförstärkare, Audiophiles som har flera transistorer
vid namn A1266 varav enhar kortslutits. Har ej lyckats få tag på en
sådan någonstans. Någon som vet var jag kan hitta denna, eller vet
någon av en lämplig ersättare???

Re: Transistor A1266???

2SA1266 är en PNP Universal 50V, 0,15A, 0,4W, 130MHz.

Lämpliga ersättare:
BC560, 2SA970, 2SA1136.

/ leifline

Re: Transistor A1266???
Jag har provat med BC560 men det fungerade inte. Skall prova med dom
andra två om jag får tag på dem. Du har ingen aning om vart man kan få
tag i en 2SA1266?

/ christian

Re: Transistor A1266???

Tycks finnas hos JEC (http://www.jec.se/butikprivat/index.html ):
"2SA 1266   Si-P 50V 0,15A 0,4W   20,00 kr"

Sök på "artikelnummer" "2SA 1266"...

/ mw

Re: Transistor A1266???

Det är troligen en 2SA1266.(Finns vissa data på nätet)
Enl. min CD-databas tillverkad av KEC Korea Electronics
www.keccorp.com  . Men finns ingen info där. Trol. gammal trissa.
Förslag på ers. enl CD:n är BC416 , BC560 eller 2SA970 .
Men inte vanliga någon av dom. I alla fall har inte ELFA.
Det kanske inte är en kritiskt funktion i förstärkaren,så att
du kan ta någon liknande trissa som har rätt benkonfig.

www.jec.se är en firma som har mycket japanskt. Men verkar inte
ha denna i lager.

/Per-Åke

--