Re: Problem med Compaq S710

On Sun, 13 Jul 2003 13:36:36 +0200, "Gustav Arrhenius"

Om det är ett Trinitronrör så verkar det inte finnas sådan möjlighet.
Jag kör en Dell med Trinitron och till min förtret verkar det inte
finnas någon grovjustering, så det blir nog till att köpa ny skärm
när den är för mörk.
Jag kommer aldrig att köpa någon bildskärm med Trinitronrör.
Man lär sig.

--

 + Ken +

Re: Problem med Compaq S710

Dra ner rullgardinen.

--
Charlie.

Re: Problem med Compaq S710

Min skärm har blivit klen i ljuset med åren nu, nu är ljuset på max,
och det räcker nästan än så länge. Enklaste sättet sen är ev. via
grafikdrivrutinerna. Nvidias drvirutiner har inställningar för
ljus/färg/gamma med mera

Min är en gammal Targa, inget Trinitron elller nåt, vanlig standard,
har inte kikat än, men är det lätt att identifiera den intällningen i
skärmen (pot?)?
--

ZeuS
mailto:zeus_remov snipped-for-privacy@pcparty.com

Re: Problem med Compaq S710

Jahapp!  Där skall kollas noga!  :-)

--

 + Ken +

Re: Problem med Compaq S710

Sånt sköts väl via servicemenyer på moderna apparater? Har för mig att
jag såg det i servicemenyn på en Philips 32"

Hittar inget på just den här skärmen, men det är egentligen en
Sony-skärm, om man fick fram vad Sonys modell heter kanske man kunde
hitta nåt mer
--

ZeuS
mailto:zeus_remov snipped-for-privacy@pcparty.com

Re: Problem med Compaq S710

Det låter intressant.  Jag hoppas någon kommer med ett tips.

--

 + Ken +

Site Timeline