Kortvåg

Jag funderar på att köpa en hyfsad kortvågsradio och har tittat lite på Sangean ATS-909 som kostar ca. 2000 kr ny. Efterlyser tips på andra apparater i samma prisklass. Kan mycket väl tänka mig att köpa begagnat. Krav: SSB. Önskvärt: Möjlighet att koppla in extern antenn utan att mottagaren storknar och blir överstyrd. Möjlighet att få ut MF-signalen vore också bra, tänkte nämligen experimentera lite med DRM (smalbandig digitalradio). Bärbart eller stationärt spelar ingen roll.

Mvh Fredrik Östman

Reply to
Fredrik Östman

Icom IC-R71E börjar komma ned i de priserna. Har de senaste månaderna sett priser mellan 2000:- och 4000:-. Tror att det är svårt att hitta något bättre R71 i de prisklasserna.

Manual samt service manual finns på:

(titta på IC-R71 samt IC-R71A)

Vill du köpa begagnat så kolla:

Lars

Reply to
Lars E. Pettersson

Tackar så mycket för tipsen. Pryltorget har jag kollat en del redan tidigare men problemet är att man måste vara ganska insatt för att överhuvudtaget begripa vad det är som annonseras ut. Ofta står det bara en modellbeteckning i annonsen och så förutsätts man veta precis vad det handlar om. Men bara man vet vad man ska leta efter så...

Fredrik

Reply to
Fredrik Östman

Här är tips på några svenska företag som säljer bl.a mottagare. En del av dom har också begagnat.

/Per-Åke

--
Remove "extra" in my e-mail
Reply to

Yeasu FRG-7700, kan det vara nåt? Verkar vara en ganska gammal modell men det behöver väl inte betyda så mycket när det gäller radio?

Mvh Fredrik Östman

Reply to
Fredrik Östman