Kanske något för Ratsit-Henryt?

"A man can't just sit around." Lars Johansson

On the turntable:

Reply to
Lars Johansson

**/kent

Reply to
**/kent

"A man can't just sit around." Lars Johansson

On the turntable:

Reply to
Lars Johansson

news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Ja, det gör jag, och han har fått rätt i EU å sverige. Såg en dokumentär med han. Men jänkarna kör över han, och har blåst han.

Synd att en äkta duktig uppfinare har lagt sina sista 10 år på tvista i rättegångar när han kan vara produktiv. Han är en RIKTIG uppfinnare. Som kan titulera sej uppfinnare. Han har även tagit fram saker för sateliter osv..

**/kent

Reply to
**/kent

På vilket sätt har han fått rätt menar du?

| Såg en dokumentär med han. Men jänkarna kör över han, och har blåst han.

Vilka jänkar?

| Synd att en äkta duktig uppfinare har lagt sina sista 10 år på tvista | i rättegångar när han kan vara produktiv. Han är en RIKTIG uppfinnare. | Som kan titulera sej uppfinnare. Han har även tagit fram saker för sateliter osv..

Vad mera exakt har Lans uppfunnit? Och vem är det som har betalt för utvecklingen av produkterna han har patent på? Kan det vara vi svenska skattebetalare?

"A man can't just sit around." Lars Johansson

On the turntable: Lars Winnerbäck

Reply to
Lars Johansson

news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Jag såg en dokumentär, där framgick det i detalj. Det var mycket folk inblandat, både från EU å sverige.

Jänkarna kör sitt egna race, och struntar i vad andra kommer fram till. Där fanns med en "advokatbyrå" som hade kopplingar till CIA/fbi pentagon.

Ja, just dom nämnda ovan

osv..

Det kan så vara, då är det väl extra viktigt att pengarna kommer "sverige" tillgodo... typ.

Om du inte såg dokumentären - så var inte så påstridig.

**/kent

Reply to
**/kent

Dokumentären är ju helt förljugen! Ren propaganda och USA-hat! Märker du verkligen inte det själv?

Dokumentären finns här:

Två exempel på ljug som lätt genomskådas:

Efter ungefär fem minuter:

...Beträffande datormusen:

"Han fick patent på uppfinningen som blev den första datormusen som serietillverkades"

Ser inget patent här:

Rent ljug mao.

...Beträffande färggrafiken:

"Grundläggande funktionerna som än idag används"

Håhåjaja.

| Om du inte såg dokumentären - så var inte så påstridig.

Du skall inte tro på allt du ser på teve... Speciellt inte UG...

"A man can't just sit around." Lars Johansson - älskar USA

On the turntable: Born in USA

Reply to
Lars Johansson

news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Men kolla klockslag på våra postningar, dokumentären är en timma lång. Du har mao, inte sett hela.

Och visst, USA går ju aldrig sina egna intressen - host.

**/..
Reply to
**/kent

"Lars Johansson" kirjoitti viestissä:lfvli.3984$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Den änlige razisten -på nytiden- i svenkkaland är den, som hatar svenkkar! Hee.

" Ge Sverige till svergarna" - omningsgabban. " Och genast, gärna, tack" -försättar samman

medlevaren Lume, med förödmjukelse...

Reply to
Lume Laipio

"Lars Johansson" kvad:

Gott om företag har betalat duktigt med licenspengar för att använda den färggrafikrenderingsteknik Lans patenterade. Detta är i huvudsak vad som finansierat hans senare forskning och produktutveckling.

Vad jänkarna bråkar om när det gäller det GPS-baserade trafikledningssystem som nu är en världsstandard är teknikaliteter och advokatyr som att Lans inte har rättigheterna eftersom han patenterat systemet som privatperson men förhandlar i rättsprocesserna som företag och liknande tjafs.

Datormusen var det många som uppfann ungefär samtidigt. Inget konstigt med det, sånt händer hela tiden, och speciellt i en sån branch där utvecklingstakten är såpass rasande hög.

--
A noise annoys an oyster
Reply to

Halloj! "Jana" skrev i meddelandet news:P4wli.3988$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net... | "Lars Johansson" kvad: | > ...Beträffande färggrafiken: | >

> [...]

Detta patent beskriver ett sätt att lösa beräkningsbehovet i en dator då den utnyttjar färggrafik. Enkelt uttryck så är det ett patent på att använda en separat grafikprocessor, alltså ett patent på grafikkortet. Det är dock inte hans patent som ligger bakom utvecklingen av dessa, utan patentet var okänt för de flesta av datortillverkarna fram till det att Håkan Lans började kräva in licenspengar

Lans har mao inte bidragit ett jota. I min bok är han ett sk patenttroll:

| Vad jänkarna bråkar om när det gäller det GPS-baserade | trafikledningssystem som nu är en världsstandard är teknikaliteter och | advokatyr som att Lans inte har rättigheterna eftersom han patenterat | systemet som privatperson men förhandlar i rättsprocesserna som företag | och liknande tjafs.

Som jag har förstått det valde USA en betydligt bättre teknisk lösning.

| Datormusen var det många som uppfann ungefär samtidigt. Inget konstigt | med det, sånt händer hela tiden, och speciellt i en sån branch där | utvecklingstakten är såpass rasande hög.

Lans har inte heller beträffande musen bidragit ett jota. Dessutom var han typ 10 år efter sin tid:

Lans näms inte ens...

"A man can't just sit around." Lars Johansson

On the turntable: Lars Winnerbäck

Reply to
Lars Johansson

"Lars Johansson" kvad:

Ja, jag tänker inte utnämna mig till någon expert i ämnet Lans alls. Och du själv verkar ha ungefär lika mycket eller litet på fötterna för att anse vad du anser. Vad som är ljug och verklighet lär vi aldrig få reda på. Det lär ju inte ha mycket att göra med diverse eventuella domstolsutslag i alla fall, kan man nog vara rätt säker på.

--
A noise annoys an oyster
Reply to

Oj, så Lans nämns inte Wikipedia.usa - så oväntat... hahaha. Är det FBI som ligger bakom tror du?

**/..
Reply to
**/kent

Halloj! "**/kent" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@4ax.com... | On Thu, 12 Jul 2007 20:48:27 GMT, "Lars Johansson" wrote: | | >Lans har inte heller beträffande musen bidragit ett jota. | >Dessutom var han typ 10 år efter sin tid: | >

Men han näms på den svenska...

Datormusen uppfanns av Douglas Engelbart 1963-1964

Det svenske uppfinnaren Håkan Lans sägs ibland vara uppfinnaren av musen, men det får ses som en överdrift.

Förresten! Du som har vanan inne... Du kan väl lägga till typ "Håkan Lans är datamusens fader" på:

och starta ett nytt "krig" med "autisterna"...

Jahaja.

--
A noise annoys an oyster
Reply to

news:P4wli.3988$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Vad det inte mer ett digitaliseringsbord som Lans uppfann? Och bakomliggande beräkningsteknik m.m.?

--
/Anders
Reply to

Halloj! "Anders N" skrev i meddelandet news:0%Jli.4032$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

> [...]

Så här lät Lans första skrävel:

" I början av 70-talet konstruerar han digitizern, ett slags pekinstrument till persondatorer som t ex kan användas för att mäta in kartor.

Ett par år senare kommer "datamusen", en vidareutveckling av digitizern. Genom att rulla och trycka på instrumentet styrs datorn.

Uppfinningarna vållar stor uppståndelse i datavärlden. Houston Instruments i Texas hugger först. Det skrivs kontrakt om tillverkningsrätt.

Sedan händer - ingenting. Houston Instruments räknar och räknar. Efter år av tvekan kommer beskedet: Det finns ingen marknad för produkterna, vi avstår från tillverkning.

- Kontrakten annullerades. Jag tjänade inte en enda spänn på musen och digitizern, berättar Lans.

Men det gjorde andra datortillverkare som snart nog kopierade uppfinningarna. I dag säljs 10 000 digitizrar i månaden världen över. Och "musen" har gjort succe. Lans hade spått utvecklingen rätt, men varit för tidig. "

Källa: TT Nyhetsbanken Datum: 1989-12-10

Han har på senare år slutat med att kalla sig "datamusens fader". Den bluffen var för ihålig.

"A man can't just sit around." Lars Johansson

On the turntable: Lars Winnerbäck

Reply to
Lars Johansson

Hahaha, du sa nåt, tänk å gå in där skriva om deras "historia" om Lans. Moderator Diggler å dom andra nötterna skulle gå i taket.

Skall du kroka på?

**/kent

Reply to
**/kent