Fick-GPS

Någon som känner tille n GPS i mobiltelefonstorlek som kan användas för att spåra sig själv s.a.s? Vill ha den för att kunna se vart jag åkt skidor, fylla i kordinater för foton osv.

Med tanke på användningsområdet behöver den antagligen ha (stöd för) en extern antenn (så jag tex kan lägga den i ryggsäcken när jag åker skidor och sedan fästa antennen på utsidan). Följaktligen är behovet av skärm etc minimalt, en USB-sladd och batteridrift är antagligen allt som krävs.

Förslag?

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Kanske Garmin Foretrex

Tänkt att bäras på armen och har ingen antennanslutning.

--

The brain is a wonderful organ; it starts working the moment you get up
in the morning and does not stop until you get to the office.

Tack för ditt svar. Inte riktigt vad jag söer; jag är mer ute efter en sådan här: med minne (så man först kan spara sitt spår och sedan dumpa det in i datorn) och batteridrift samt med anslutning för en sådan här: för extern montering.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

"david" skrev i meddelandet news:1hwmcjl.ukstij7yockmN% snipped-for-privacy@gmail.com...

Du menar var du varit när du åkt skidor i fyllan :-))

Se till att du har en hyfsat väderskyddad så kan du lägga den i en ficka på utsidan av ryggsäcken typ du vet sådan däe nätficka se också till att den är en Sirf3 (tror det heter så) som är känsligare än de gamla mottagarna. Har själv en Garmin Etrex Venture

?article=GA3223

Har haft den i 3 år nu och kvaliten kan man inte klaga på har aldrig uppfört sig skumt låst sig eller visat fel. Den enda nackdelen är att den gamla mottagaren inte klarar tät skog. Och att jag måste ha den synlig hela tiden annars tappar den kontakten. Uppstarttiden är också ganska lång några minuter när den är "kall" Skulle jag köpa en ny nu skulle jag nog köpa en blåtandenhet en GPS som sänder data till ex.vis en mobil eller handdator. finns på tradera billiga. Kvalien är väl varierande. En sådan kan du ju också använda olika program till ex. navigering med bil etc. Kanske skriva ett eget?

hälsningar Håkan Olsson

Reply to
Håkan Olsson

Existerar inte. Ändra dina krav.

--

[...]

Skulle det här kunna vara något ? i-Blue 747 Bluetooth Data Logger, 32kanals, ...

Den står på min önskelista just nu, verkar bara finnas i US eller DE däremot. Lägger man GPS:en bara i ytter/top fickan så borde man inte behöva någon extern antenn - skulle du sätta den på hjälmen då ?

Vill man ha något mer 'bärbart' så finns det några Garmin forrunner - Puls klocka med GPS, har ingen aning hur mycket den kan logga iofs. är något dyrara...

Hälsningar Devlin

Reply to
Devlin Doe

david skrev: