Zk 140 przeróbka (lampy)

Mam w domu kilka sztuk magnetofonu zk 140 pracuje on lampach ecc83 i p(e)cl86 Zastanawiam się czy w iakiś prosty sposób nie przerobić tego na wzmacniacz Są przeciesz trafa więc najgorsza robota zrobiona została za nas. Co o tym sądzicie ?!

z góry dzięki

Reply to
luk

Użytkownik "luk" snipped-for-privacy@WYTNIJTOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

ecc83 i p(e)cl86

[...]

Nie rusz, bo to zbrodnia ! :-))) Po za tym, o ile mnie skleroza nie myli, to w tych urządzeniach trafo sieciowe było zintegrowane z silnikiem napędowym. Tak więc pożytku to byś z tego nie miał. Lepiej to odkurzyc, kontrolnie uruchomic i ... sprzedać jakiemus pasjonatowi. Zaś za uzyskane pieniądze kupić z demobilu transformatory i lampy.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

PO pierwsze mam tego 6 sztuk po drugie pięć z nich nie działa pod względem mechaniki więc zastanawiam się co z tym zrobić

Pozdrawiam lukasz z

Reply to
zbrzezniak

Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Można przerobić, tylko ten nieszczęsny trafo-silnik... Raczej nie można z tego wyjąć wirnika, bo sie usmażą uzwojenia, więc chyba trudno coś z tym zrobić. Ewentualnie przyczepić wentylator i zrobić z tego chlodzenie czegos tam. A wzmacniacz - cóż... taki sobie, pasmo przenoszenia raczej niezbyt.

Pozdrawiam, Mateusz Nowaczyk

PS. A co sie niby stalo z mechanika? Przeciez jesli dobrze pamietam, to byl tam tylko luzny pas do nawijania tasmy i przekladnia cierna - wszystko sterowane wielkim obrotowym "nastawnikiem". Trudno tu cos porzadnie zepsuc...

Reply to
Mateusz Nowaczyk

Użytkownik "ammpp" snipped-for-privacy@poczta.fm napisał w wiadomości news:bn6or4$mg9$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Tylko nie badziew ;-). Takie rolki mozna jeszcze czasem kupić, jeszcze trochę szpulowców jest na chodzie. W ostateczności zawsze można pokombinować z podzespołami do wspólczesnego sprzętu VCR. Mozna też dorobić samemu :-). Polecam ciekawą książkę na ten temat: Girulski i Rózycki "Magnetofon taśmowy", WNT 1964 :-))).

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Użytkownik "Krzysztof Kucharski" snipped-for-privacy@wytnijto.alpha.net.pl> napisał w wiadomości news:bn6phe$p37$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Wszystko można dorobic... Ciekawy efekt jest tylko, jak ta przekładnia pochodzi troche w stanie zablokowanym - wtedy w talerzu nawijaka wypiłowuje sie dziura, która potem hałasuje jak młocarnia (względnie "podkuty" tramwaj) :-) W ogole konstrukcja jest fajna - ten nieustannie trący się pasek, te filcowe "hamulce", ten blokowany blachą guzik "zapis", wyłącznik 220V sprzężony z potencjometrem... to były czasy... w ogole w takim starym sprzęcie są czasem rozne niesamowite rozwiązania...

Pozdrawiam, Mateusz Nowaczyk

Reply to
Mateusz Nowaczyk

Powitanko,

Moze silikonem elastycznym ja zastapic? Ino trzeba znac jej srednice sprzed

30 lat;-) i naniesc silikon koncentrycznie (da sie). Pozdroofka, Pawel Chorzempa
Reply to
Pawel "O'Pajak

Wed, 22 Oct 2003 21:20:42 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Krzysztof Kucharski" snipped-for-privacy@wytnijto.alpha.net.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Akurat sie zgadzam, jestem posiadaczem ZK120 :-)

Zgadza sie, silnik dzialal po prostu jako trafo zasilajace uklad.

A przerobic to sie jak najbardziej da, ale szkoda roboty i szkoda psuc takiego fajnego zabytkowego urzadzenia.

Reply to
BLE_Maciek

Wed, 22 Oct 2003 21:50:08 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Krzysztof Kucharski" snipped-for-privacy@wytnijto.alpha.net.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Rzeczywiscie.

Reply to
BLE_Maciek

Wed, 22 Oct 2003 21:52:40 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Mateusz Nowaczyk" snipped-for-privacy@poczta.fm wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

To niech sie kreci. Przeciez na schemacie sa podane napiecia na lampach wiec mozna by do tego dorobic jakis zasilacz.

Reply to
BLE_Maciek

Tylko nie waż mi się rozbierać tej swojej 120tki! :))

Kiedyś rozmontowałem kilka 120T i 140T i tam toż samo. Ech, oszczędzali możliwie na wszystkim... szkoda że w Bambinach tego "beztransformatorowego" rozwiązania nie było :P

Mam tego 6 sztuk jak napisałem wyrzej Dwa z nich udało mi się uruchomić więcej mi nipotrzeba Nie mam co zrobić z resztą żal żeby się kurzyły. Trafo może pracować bez wirnika (przynajmniej u mnie) ew. Wirnik mozna zastosować do chłodzenia całości.(pracuje bardzo cicho) Czy ktoś ma schemat wzmacniacza na ecc83 i ecl 86 z góry dzięki

Ps Też kocham te magnetofony tylko mam ich za dużo

Reply to
zbrzezniak

jak mieszkasz w Łodzi to się na coś zamienimy :)

Jakie tam niesamowite, zwyczajna konstrukcja. Troche zachwycic mozna sie pozniejszymi kaseciakami - autostop, soft touch - i wszystko mechaniczne.

A ostatnio rozebralem skaner HP - glupi podajnik papierow to jest dopiero niesamowite rozwiazanie - chyba ze 20 kolek zebatych .. ktore na pierwszy rzut oka kreca jednym walkiem ..

Ten silnik jest pewnie czyms typu klatkowego - rozciac klatke, wstawic zelastwo - ani drgnie, a trafo zostanie.

A ja mam magnetofon w którym nie ma soft touch, ale do dociskania głowicy służy silnik :)

Adam

Reply to
ammpp

Grupa elektroniczna powinna sie zachwycac elektronika a nie mechanika. Np. taki Koncert - przewijak tasmowy PT-1(?) w mimiaturce.

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik

Ale to jest takie ... normalne. A zrob skomplikowany uklad sterowania nie mikroprocesorem, ale na blaszkach :-)

Komputerki pana Zuse widziales ?