Zestaw startowy uP

Od czego zacząć zabawę z mikrokontrolerami? Czy warto kupować starter kit? Jeżeli tak, to jaki? Jakie środowisko programowania (free) znajdę do jakiegoś procesora?

Władysław

Reply to
Władysław Skoczylas

Tak, to można nazwać.

Właśnie chodzi mi o początek, czy wraz z tym kitem dostanę oprogramowanie, programator itd?

Na początek chciałbym coś taniego, polutować płytkę potrafię. Jeżeli chodzi o elektryczną stronę to nie stanowi to dla mnie żadnego problemu. Interesuje mnie starter kit ale bardziej w wersji oprogramowania, dostępności literatury i informacji niż sama elektronika.

Powiedzmy, że kupię ATmega8 i co dalej z nim zrobić, jak (czym i w czym) zaprogramować, zasymulować itd. Jaki zrobić krok następny po zakupie mikrokontrolera?

Władysław

Reply to
Władysław Skoczylas

Ja zaczynałem od AT89C2051 ("mały atmel") na własnej, prostej płytce i prosty asembler pod '51. Polecam.

P.

Reply to
Piotr C.

Nie jest mi obcy assembler, a nawet język maszynowy (pisałem i w tym) Pytanie nie dotyczy tego co łatwe czy trudne, ale tego co można ściągnąć z sieci (z dużym naciskiem na free)

Do PICa nie jest potrzebny kasownik, a do ATmega8? Po poprzednich postach widzę że mam wybór pomiędzy PICami a ATmega Który ma mniej elementów (który ma prostszy układ)? oczywiście taki podstawowy; wliczając w to programator. Lub inaczej który szybciej skompletuję?

Władysław

Reply to
Władysław Skoczylas