zasilacz USA

Witam

Dostałem od wujka switch, no i niestety dołączony zasilacz to amerykański

Linksys AC INPUT: 120V AC, 60HZ. Max., 0.15A AC OUTPUT: 9V, 1000mA

No i mam pytanko, ile może kosztować transformator do tego zasilacza? Co to znaczy zasilacz impulsowy? Czy mogę zastosować zasilacz 9V i 1200mA?

Zależy mi na jak najekonomiczniejszym rozwiązaniu, ale i bezpieczeństwo jest ważne (trochę w niego zainwestowałem).

Reply to
djgrzel

Użytkownik djgrzel napisał:

Nieopłacalne.

Możesz pod warunkiem, że jest to zasilacz stabilizowany 9V

GM

Reply to
sp9rjt

A jak go rozpoznać?

Reply to
djgrzel

Możesz i daruj sobie ten amerykański.

Reply to
Jacek Maciejewski

Mniejwięcej już rozumiem. Znalazłem zasilacz 9V i 800mA od modemu (sieć kablowa) i działa.

Przeszłem kurs szybkiego nauczania i zrobiłem mały teścik. Pod obciążeniem (żarówka 12V) sprawdziłem że mój regulowany zasilacz (1,5 - ... - 12V -

1200mA) wykazał, że ma tylko 160mA. Jest troche stary miernik. Moje pytanie, czy możliwe są aż takie duże rozbieżności?
Reply to
djgrzel

Użytkownik djgrzel napisał:

Jeśli mierzyłeś prąd płynący przez żarówkę i miernik wskazał 160mA prądu stałego to może oznaczać, że albo żarówka ma zbyt dużą moc - małą rezystancję - i zasilacz "nie wyrabia" :-) Albo nie jest to zasilacz o takiej wydajności prądowej jak deklarowana. Jeśli ten zasilacz istotnie potrafi dostarczyć 1200mA to aby to sprawdzić, musisz użyć żarówki o mocy ok. 15W. Przy 12V obciąży ona zasilacz prądem ok. 1200mA. I wtedy jeśli napięcie z zasilacza wyniesie 12V to znaczy, że ma on deklarowaną obciążalność.

GM

Reply to
sp9rjt

Dzięki, już wszystko wiem :)

Reply to
djgrzel

Dnia 2004-12-07 18:49, Użytkownik sp9rjt napisał:

hihi... wiesz o to znaczy "AC" ?

Reply to
mavs[NOSPAM