Zasilacz od Commodore :)

Witam

Padł mi zasilacz od routera - parametry nominalne 5V/2A. Nieobciążony te 5V trzyma, ale po obciążeniu R=100 napięcie spada do 3V. Rozebrałem, paskudny jest - zalany miejscami jakimś przypalonym klejem (?). Wykryłem jeden uszkodzony kondensator, ale jego wymiana nic ni dała :/ Postanowiłem się nie bawić i kupić nowy. Alledrogo mi pokazało nowe za

56 zł (nowy router kosztuje 80zł...) ale znalazłem też zasilacz od commodore: 5V/1,7A + 9V/1A Zmierzony pobór prądu routera to 1,1A, pików jakichś nie zauważyłem. Dodatkowo chciałbym skorzystać z tych 9V i podpiąć modem od kablówki - będę miał jeden zasilacz zamiast dwóch.

Pytanie: czy zasilacz od Commodore wytrzyma obciążenie 1,1A/5V +

0,5/9V 24h, siedem dni w tygodni?
Reply to
scx

scx napisał(a):

Ja się nie znam, ale ten zasilacz u mnie się mocno grzał. W środku pewnie są jakieś elektrolity, co raczej długiej żywotności takiego zasilacza nie wróży (temperatura i starzenie się elektrolitów). Kumplowi się taki zasilacz spalił, możliwe że z tego powodu. Żeby Ci ten zasilacz nie pociągnął za sobą sprzętu jak padnie. Poprawcie mnie jak się mylę.

Pozdrawiam

Reply to
SRB

Witam,

Dnia 27-07-2006 (czwartek), scx napisał(a):

Weź pod uwagę, że te 9V jest to napięcie zmienne, nie stałe. W oryginalnym zasilaczu (który miałem) 5V było stabilizowane przez stabilizator 7805 (odmiana zależna od prądu).

Transformator był w 70% zalany, zaś stabilizator był na radiatorze i też częściowo zalany. Ogólnie faktycznie zasilacze te miały tendencję do przegrzewania się. Sporo wg mnie zależy jednak od poboru prądu. Mimo wszystko ja bym chyba nie ryzykował...

Reply to
Dykus

Dnia Thu, 27 Jul 2006 22:05:51 +0200, Dykus snipped-for-privacy@SpAmYwp.pl wyklepał(a):

No tak, parę latek ten sprzęt ma. Ciekawe dlaczego założyłem, że to impulsówka :P

Ech to jednak kicha :/ Dobrze że na grupę napisałem :)

Reply to
scx

Ekhem, przecież zasilacze od Commodore były sławne właśnie z tego powodu, że się jarały... sam jeszcze jako dziecko regularnie sprawdzałem podczas grania, czy zasilacz nie jest zbyt gorący, i wyłączałem w razie czego. I tak raz udało mi go spalić, nowy kosztował całe 340 tysięcy. Potem już bardziej się pilnowałem, a zimą kładłem go na parapecie.

A co do tych parametrów, to nie wystarczy zasilacz od PC?

Kosma

Reply to
Kosma

scx napisał(a): Jeżeli obciążysz TYLKO 5V i dasz mu szanse na chłodzenie, to ma szanse wytrzymać. No i co najwyżej padnie, ale IMHO nie spali urządzenia.

Gwarancji ci nikt nie da.

Reply to
MAc

Kosma napisał(a):

I żeby było ciekawiej to również nieobciążone mocno się nagrzewały.

Mirek.

Reply to
Mirek