Zasilacz ATX Dell

Do czego służy fioletowy przewód w zasilaczu z PC Dell oznaczony +5VFP ? Jest tam jeszcze brązowy, który na płytce zasilacza jest oznaczony jako TFSC, ale ten chyba nie jest ważny, bo w opisie wtyczki jest "Not connected".

Reply to
niebieski

W zasilaczach ATX fioletowym przewodem wyprowadzone jest napięcie pomocnicze

+5V STANDBY. Napięcie to jest wytwarzane przez cały czas podłączenia zasilacza do sieci, i służy do zasilania układów czuwających w wyłączonym komputerze oraz zasilania układu załączania napięć głównych w zasilaczu przy uruchamianiu komputera. W DELLu jest zapewne tak samo, ale oznaczenia FP nie potrafię skojarzyć.

Pzdr.

Reply to
edgr

Dnia 12.09.04 02:40, Użytkownik edgr napisał:

Raczej to nie to. Napięcie +5 STANDBY jest w przewodzie czerwonym - takim samym jak +5V i jest oznaczone na płytce "+5V-S"

Zasilacz ma wtyczkę taką samą jak zasilacze ATX, ale przewody są inaczej rozmieszczone. Poprzekładałem prawie wszystkie, ale dwa mi pozostały:

- fioletowy +5VFP

- brazowy TFSC Zastanawiam się, czy ten fioletowy nie służy przypadkiem do pomiaru napięcia +5V na płycie w celu poprawy parametrów stabiliacji.

Reply to
niebieski

Ten adres znalazłem już wcześniej, ale nie ma tam tego czego szukałem. Znalazłem informacje w innym miejscu i może się komuś przyda:

- przewód fioletowy to faktycznie +5SB oznaczony na płytce jako +5VFP;

- przewód brązowy oznaczony jako TFSC to "Thermal Fan Speed Control" i jest chyba nie używany.

Nie wiem tylko jeszcze do czego służy czerwony przewód +5V-S, na którym nie ma napięcia. Chyba połącze go z innym czerwonym +5V we wtyczce.

Pozdrawiam ..... Niebieski.

niebieski