Żarówka kompktowa

Witam wracam sie do Państwa z prośbą, ponieważ mam do wyknania sprawozdanie i musze w nim uwzględnić budowe żarówki kompaktowej (świetlówki energooszczędnej). Pomimo moich starań nie moge nigdznie znaleźć budowy wyżej wymienionej żarówki. Dlatego zwracam sie z prośbą aby jeżeli ktoś posiada materiały na ten temat lub wie gdzie można je znaleźć (ksiażki, linki do stron) to prosze o przesłanie na adres snipped-for-privacy@op.pl Z góry wszystkim dziękuje Michał Górny

zaloze sie, ze masz napisac o swietlowce kompaktowej, a nie o zarowce...

pewnie dlatego, ze to nie zarowka, tylko swietlowka...

na googlach, ale slabo szukales. wystarczylo wpisac "+swietlowka

+budowa" i oto wynik:
Psychik

Zobacz schematy

marco

Chciałbym podziękować za pomoc ponieważ właśnie o coś takiego chodziło- zwłaszcza schemat budowy. michal

Reply to
michal

Psychik napisal(a):

Ty, psychik, masz jakas obsesje na punkcie nazewnictwa zarowek energooszczednych....

Reply to
Marcin E. Hamerla

swietlowek energooszczednych...

Reply to
Psychik

Psychik napisal(a):

Dotknalem wlasnie zarowki energooszczednej. Bije z niej cieplo. Czyli to jest ŻARówka.

BTW termin swietlowka energooszczedna wydaje sie byc daleko bardziej bezsensowny....

Reply to
Marcin E. Hamerla

to dotknij jeszcze (na wlasna odpowiedzialnosc - ja bym tego nawet nie probowal) prawdziwej zarowki. Halogenowej ;-) Poczujesz roznice natychmiast. A sprawa nazewnictwa? No coz, jak sie cos swieci, to musi to byc zarowka. Tak jak rower, chyba wszedzie indziej zwany bicyklem. Jedni mowia zaswiec swiatlo, inni zapal swiatlo a jeszcze inni (np. Maklowicz) zaswiecaja gaz w kuchence.. Przyklady mozna mnozyc, chocby korki elektryczne. I co by nie robic to kazdy i tak wie swoje

Reply to
Michal Baszynski .

Użytkownik "Psychik" snipped-for-privacy@ZAPYTAJ.pl napisał w wiadomości news:c8s2go$j34$ snipped-for-privacy@topaz.icpnet.pl...

Na rozluznienie:

;-) Pozd Gissbourne

Reply to
Gissbourne

nie jest - patrz definicja zarowki :-)

Zgadzam sie ... szczegolnie ze jak na swietlowke to jest ona chyba rozrzutna a nie oszczedna.

Pozostaje swietlowka kompaktowa ..

Ta .. a toto sie jak nazywa ? Bo ja proponuje "lodówka kompaktowa" :-)

Fajne, ale z ta cena ~200 zl. to ich troche pogielo. :-( Coz, trzeba jeszcze poczekac jakies 5 lat. :-)

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

Mon, 24 May 2004 13:04:51 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Michal Baszynski snipped-for-privacy@ga.ze.ta.pl.> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nie. Jak cos sie swieci to musi byc zrodlem swiatla :-) Zarowka dziala na innej zasadzie niz swietlowka i swietlowki zarowka nazywac nie mozna bo to bezsens.

_BEZPIECZNIKI_ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

Reply to
BLE_Maciek

zabraklo ;-) ja wiem, co i jak sie naprawde nazywa ;-)

a wlasnie ze nie :-) to jest nadmiarowy wylacznik instalacyjny :-)) ale wez i wytlumacz to jakiejs babci...

Reply to
Michal Baszynski .

Mon, 24 May 2004 17:55:53 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Michal Baszynski snipped-for-privacy@ga.ze.ta.pl.> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

:-)))

Fakt, nie bardzo sie da :-)

Reply to
BLE_Maciek

Nie do konca ...

artykul 570143-50, biala wysokonapieciowa ... w polsce 198zl, a w D 19.95 euro - swiezo po obnizce.

Dyskryminacja, moze by ich tak podkablowac do jakiejs komisji ? :-)

J.F. napisal(a):

Po co? Wole patrzec na zrodloslow.

Reply to
Marcin E. Hamerla