Zakłócenia 50Hz na oscyloskopie - jak s

Witam gropowiczów. Ostanio zauważyłem że na oscylkoskopie mam straszne zakłócenia od sieci elektrycznej, sonda oscyloskopowa położona swobodnie na biurku potrafi łapać 50Hz o amplitudzie 2Vpp. Da się coś na to zaradzić?

Przebieg wygląda tak: Harmoniczne 150Hz i 250Hz mają amplitudę zbliżoną do częstotliwości podstawowej.

350Hz

Ps. Jakoś tak mam od jakiegoś czasu, poprzednio nie zauważyłem takiego problemu.

Reply to
Maksymilian Dutka

W dniu 2010-07-23 21:23, Maksymilian Dutka pisze:

Z każdą sondą tak jest, czy tylko z tą jedną?

Reply to
Filip Ozimek

W dniu 2010-07-23 21:25, Filip Ozimek pisze:

Sprawdziłem dwi różne i jest tak samo. Po odpięciu "haczyka" amplituda spada z 3x. Po dotknięciu biurka z płyty wiórowej rośnie z 2x.

Reply to
Maksymilian Dutka

Sprawdz czy dziwne rzeczy nie dzieja sie na uziemieniu w gniazdku.

Reply to
Jerry1111

Oscyloskop na zasilaniu bateryjnym: masa oscyloskopu chwycona ręką, sonda podłączona do bolca uziemiającego: śliczny przebieg trójkątny o amplitudzie 10Vpp.

Reply to
Maksymilian Dutka

W dniu 2010-07-23 22:02, Maksymilian Dutka pisze:

Masa w łapę + końcówka sondy podłączona do biurka = śliczna sinusoida

2Vpp (prawie bez harmonicznych)
Reply to
Maksymilian Dutka

No to zacznij od początku. Ustaw w kanale oscyloskopu GND, czyli wewnętrzne zwarcie wejścia z masą. Powinno być płasko nawet jak dotkniesz ręką (przez drucik) wejścia kanału. Jak jest płasko, to przełącz wejście na DC i zewrzyj drucikiem wejście BNC-ki z obudową. Znów powinno być płasko, jeśli nie jest... masz prawdopodobnie oberwane mocowanie gniazda BNC (zdarzało się nawet w tek-ach), a jak jednak masz płasko - to przemierz miernikiem sondę - wyginając ją i szarpiąc na wszystkie strony. Może masz niekontakt w ekranie. Tyle.

Co toto?

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.

W dniu 2010-07-23 22:11, Irek N. pisze:

Z oscyloskopem jest wszystko ok. Po podłączeniu do sondy rezystora 1Mohm amplituda już spada do "normalnego" poziomu 200mVpp.

Reply to
Maksymilian Dutka