Re: Zakłócenia 50Hz na oscyloskopie - jak się tego

Użytkownik " Wmak" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:i2ctql$1d1$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Teoria się zgadza, ale u Maksa nie jest normalna ta amplituda!

Moja sonda leżąca swobodnie na biurku zbiera sinusoidę zasilania o ampl. rzędu 150mV !!! Bez haczyka spada to poniżej 50mV.

U Maksa coś (jakieś trafo, zasilacz, przewody 230V w ścianie ?) daje zbyt duże pole zakłócające!!! Znaleźć i unieszkodliwić ! ;-))))

Roman

Reply to
Roman

W dniu 2010-07-24 12:10, Roman pisze:

Tylko pytanie jak to draństwo znaleźć? :) Wiem że to nie przeszkadza w wykonywaniu pomiarów, ale mnie to wnerwia, bo dawniej tak nie miałem.

Reply to
Maksymilian Dutka

Maksymilian Dutka <maxdutka@_usun_gmail.com> napisał(a):

Nic ci to nie da, jak znajdziesz bo co zrobisz? kabel odetniesz? a prawdopodobnie masz w ścianie kabel przez który zaczął płynąć wiekszy prąd niż dotychczas. Musz po prostu zmienić miejsce pobytu oscyla. Ja miałem podobnie co prawda nie z oscylem ale monitorem ale też któregoś pięknego dnia pojawiły się fale na ekranie, zmiana miejsca monitora dawała zmianę fal, czyli coś w scianie, okazało się że sąsiad który miał restaurację kupił sobie piękną nową szafę chłodniczą i ją podłączył, a w ścianie przy której stało biurko z monitorem biegł kabel zasilający i tak siał po okolicy że nawet monitory (CRT) solidnie zakłócał.

Pozdr Janusz

Reply to
janusz_kk1.WYTNIJ