Zagadka braku vreg w kości....

Interfejsuje pewną kość z mcu. Kość ma core zasilany 1.8V, które trzeba doprowadzić z zewnątrz. Czemu producent nie zamieścił wewnątrz struktury regulator na takie napięcie, tylko karze podłączać zewnętrzny vreg i to na 4 pinach, na każdym oczywiście trzeba dodać po jednym C odsprzęgającym... i się robi ciasno przy układzie. Żeby było ciekawiej i tak trzeba doprowadzić IOVDD (3.3V wspólne z mcu) żeby toto się dogadało (też na 4 pinach). Niektórzy producenci potrafią tzn. umieszczają vreg vcore w strukturze wyprowadzając tylko pin do podłączenia C stabilizującego ów wewnętrzny vreg. Czemu to nie jest standard? Czemu każe się podłączać 4xVdd albo 4xIOVDD, 4xGND itp, nie mogliby tych połączeń zrobić w strukturze i wprowadzić jedną parę Vdd/GND (nie mam na myśli układów pracujących z większymi prądami)?

Reply to
Marek

W dniu 2014-09-16 00:58, Marek pisze:

Ukarał cię?

podłączać zewnętrzny vreg i to

Pewnie FPGA. 4 banki portów. Możesz je zasilać różnymi napięciami lub nieużywany bank wcale nie zasilić i oszczędzić trochę prądu. Poza tym wiele pinów GND pozwala zmniejszyć poziom zakłóceń.

Reply to
Mario

No kara polega na zmuszaniu mnie do upychania zbędnych elementów.

W życiu, prosty dekoder vs1063. W vs1011 jakoś dało się upchnać vreg a tym "nowszym" już nie umieją.

Nawet jak są i tak zmostkowane w strukturze? VDD zmostkowane też pomaga na zakłócenia.

Reply to
Marek

No ale przy wielu pinach masz mniejszą wypadkową indukcyjność doprowadzeń.

Reply to
Mario

Bo regulator w strukturze musiałby być liniowy a liniowy się grzeje.

Ała!

Ale pojęcie „większy prąd” jest względne. A rezystancja bondingu nie jest zerowa, szczególnie, gdy zamiast złota stosuje się aluminium.

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Spójrz (rentgenem) na scalak z góry. Dla uproszczenia załóżmy dwa kondensatory po przeciwnych stronach. Mamy dwa obwodziki struktura - kondensator (zauważ, że poruszając się naokoło scalaka wzdłuż pinów kolejne piny GND i VDD spotkasz w tej samej kolejności). Teraz dołóżmy do tego zakłócające zmienne pole przenikające przez to wszystko. W obu obwodzikach powstaną prądy płynące w tę samą stronę. One spotkają się na strukturze scalaka i się okaże, że przez strukturę nie muszą przepływać. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

To dlaczego inni producenci potrafią? Przypominam, że mówimy o układach pobierających max kilkaset uA. Liniowy przy tych prądach z

3.3 na 1.8 chyba nie "wytrąca" tyle ciepła, żeby było to jakimś problemem.

Tu nie będę się upierał, ale zew. vreg nie odpuszczę tak łatwo.

Reply to
Marek

W dniu 2014-09-16 10:11, Marek pisze:

Zabrzmiało poważnie. Zamierzasz zmusić producentów do dodania regulatorów do układów?

Reply to
Mario

Zrobię to, czego skórę boją, kupię u komkurencji.

Reply to
Marek

Wciskanie do układu o dużej skali integracji na siłę liniowego regulatora to nie jest dobry pomysł. Nawet przy małych mocach. To są całkowicie różne technologie wykonywania struktury.

Przyjrzałem się sprawie - wyprowadzenia są bardzo sensowne, bo dają możliwość użycia kondensatorów blokujących we właściwych miejscach.

Eee tam opowiadasz, intel w najnowszym procku do laptopów upchał cały zasilacz który z 12V robi chyba 4 jak nie więcej napięć, nawet jeden jest liniowy dla trybu o najniższym poborze energii, cewki schował w laminacie do którego lutowany jest procek. I żeby nie było że to kilka wat, procek ma tpd 104W, a zasila jądro nap około 1V.

Reply to
janusz_k

W dniu 2014-09-16 19:27, janusz_k pisze:

Procek do laptopa z TDP 104W? Jesteś pewny?

Reply to
Zbych

W dniu 2014-09-16 19:35, Zbych pisze:

Oczywiście że nie :) pisałem z głowy a że ostatnio czytałem o dwóch nowych prockach intela to je lekko pomyliłem :) tpd tego laptopowego to 4 lub 4,5W a normalnego 140W o dziwo oba mają zasilacze w "środku" tak jak pisałem, laptopowy

a tu zwykły
cewki w laminacie, w laptopowym na dodatkowej płytce od dołu.

Reply to
janusz_k

użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: A rezystancja bondingu nie

W attiny do pinow idzie po jednym zlotym drutku, a na zasilaniu juz po 2 drutki:) A zem se zrobil decapsulation.

Reply to
szklanynocnik