zadziwiająco drogie bezpieczniki

Mam w domciu mierniczek uniwersalny Tektronixa i bardzo go lubię. Niestety w czasie zabawy z akumulatorkami NiCd przestawiłem sondy do pomiaru prądu i zapomniawszy przestawić je spowrotem na napięcie ... "zmierzyłem" napięcie na akumulatorze samochodowym :-))

Padł bezpiecznik, pestka - kupi się nowy i będzie po sprawie...

Niestety w mierniku siedział bezpiecznik o sporych gabarytach, LittelFuse KLK-015.

Cena w DigiKey to $20 za sztukę. Za $5 to ja mogę mieć nowy cały miernik :-))) W prawdzie nie będzie tak wypasiony jak mój Tektronix, ale nawet tez miernik za $5 będzie mieć w środku bezpiecznik... Więc coś tu nie jest ok...

Znalazłem inne sklepy wysyłkowe gdzie jest on za $6.6/sztukę ale z wysyłką wciąż drogo, a chciałbym mieć ich kilka w szufladzie na następne przypadki: w końcu człowiek się starzeje i z wiekiem robi sie zapominalski, pewnie jeszcze nie raz zmierzę sobie amperomierzem napięcie :-))

Gdzie kupię te bezpieczniki w ilości 2-3 sztuki za $5 w sumie z wysyłką? :-)

Reply to
Pszemol

Pan Pszemol napisał:

ogolnie bezpieczniki HRC tyle kosztuja.

ebay, chiny

Ktos na jutjubie porównywal z oryginałami - dokładnie takie same.

c.

Reply to
Cezar

2000 A slow blow jest najlepszy! Choć 350A z efektami dźwiękowo-wizualnymi też niezły :-)

A serek 16Amperowy mi się cholera do miernika nie zmieści ;-)

Reply to
Pszemol

No tak trzeba zrobić, bo DigiKey jakiś pazerny jest...

Reply to
Pszemol

użytkownik Pszemol napisał:

To ile wy zarabiacie w tym Archeo że AŻ tak dziadujecie? W PL kupuje się taki bezpiecznik do (drogiej) sondy po stawkach europejskich i nikt się nie krzywi, a Wy macie stawki 4x większe w usiech i marudzicie. Rozumiem 20-2000 szt, wtedy można koszta optymalizować, ale 2-3? Daj spokój.

Reply to
Bytomir Kwasigroch

Archeo? :-)

Reply to
Pszemol

W dniu 16.08.2017 o 16:59, Pszemol pisze:

Ale po co kupować? Spróbuj sam zrobić:

Zbych

To chyba z Seksmisji :) A bezpiecznik bym polutował drucikami z dwóch trzech zwykłych bezpieczników wylutowanych, oczywiście o tym samym amperażu. Ciężko ale da się.

Reply to
Janusz

Rozważyłbym wlutowanie bezpiecznika polimerowego. K.

Reply to
John Smith

użytkownik John Smith napisał:

Polimerowe chyba są wielokrotnego użytku i są wolne, a odpowiednik który podał Przemol jak i ten oryginalny są szybkie.

Jak wsadzi wolny, to dodatkowe zabezpieczenie w układzie sondy padnie szybciej niż bezpiecznik.

Reply to
Bytomir Kwasigroch

Proponuję porównać czasy wyłączeń obydwu bezpieczników. Nie są identyczne, ale warto spróbować. K.

Reply to
John Smith

Czasy jak czasy, ale ktoś w ogóle robi polimerowe wytrzymujące 600Vac i 10A?

Reply to
Zbych

A te 600V AC/DC to w ogóle potrzebne? Dlatego pisałem wcześniej - rozważyć. No chyba, że Pszemol wsadzi amperomierz do kontaktu. ;) K.

Reply to
John Smith

One mają dosyć wysoki opór, znacznie większy niż druciane.

Reply to
Pszemol

KLK-015 to będzie 15A :-) Aż muszę sprawdzic czemu nie 20A, nie wiem jaki ten Tektronix ma zakres na amperomierzu ale chyba 10A max...

Reply to
Pszemol

Jak zmierzyłem, bezpiecznik 0.5A ma 0.5 Ohma. K.

Reply to
John Smith

Za parę lat jest to niewykluczone :-)

Reply to
Pszemol

No i te 1/2ohm w mierniku?

Reply to
Pszemol

Czyli max 0.25V napięcia pracy. Coś przecież musi ten bezpiecznik wyłączyć. W topikowym rezystancje też nie są równe 0. Dla bezpiecznika 15A, sprawdź rezystancję w katalogu. K.

Reply to
John Smith