Wzorzec częstotliwości - jak zrobić

Znajomy spawac na slasku to wyciaga cos 4-5, ale na reke. Tzn jeszcze latem wyciagal :-)

Przede wszystkim Pan Spawacz teraz to ma szkolenia i certyfikaty, ktore sa wymagane.

No ale po kursie wykwalifikowany pracownik powiedzialby szesc :-)

Powodzenia, zanim zrobisz papiery na MIG/MAG MMA TIG to ze 2 lata mina. O cene kursow sie nie pytaj (chociaz tutaj stocznie maja wlasne szkolki

- o ile te stocznie jeszcze sie nie zamknely).

To nie sprzataczka - tu trzeba znalezc kogos kto _umie_ albo chce sie _nauczyc_ a nie uczyc.

Mhmmm. Proste jak klebek drutu w kieszeni.

Reply to
Jerry1111

Selekcja pewnie jeszcze wieksza niz wsrod elektronikow, bo sie nie da sciemniac - zrobisz spoine, przeswietla, zmierza i nie ma dyskusji.

Albo nie zdasz egazaminu na uprawnienia Lloyds czy jakies tam inne do spawania z lzejszym rezimem inspekcji i tez wylatujesz z roboty. Ci co zostaja to naprawde zawodowcy.

A nie daj Boze odbiora Ci uprawnienia to krotko mowiac przejebane, bo wiecej niz pol wyplaty zniknie. Tu nie chodzi o to zeby umiec spawac - tu chodzi o to, zeby umiec spawac powtarzalnie, do standardu i bez bledow.

Reply to
Jerry1111

Oczywiście z mojej strony to był żart. Jednak nie jest on czymś nierealnym. Dam przykład. Robiliśmy instalację CO. Akurat nie było butli gazowych pod ręką, ale był migomat. Trzeba było pospawać kilka kawałków rur stalowych. Nikt przecież nie będzie jechał 180km tylko po to, żeby przywieźć butle. No to mówię do dwóch pracowników "z braku laku, pospawajcie te odcinki rur migomatem". Dwóch spawaczy z papierami, jeden gazowy, który przepracował w tym zawodzie kilkanaście lat, a drugi elektryczny, który przepracował prawie 30 lat jako spawacz i ponoć spawał nawet aluminium. Spawają na zmianę jednocześnie klnąc i narzekając, że tym się w ogole nie da spawać, ze to syf, a nie spawarka. Spoina zrobiona. Próba szczelności - cieknie. No to robią poprawki, a zamiast spawu zrobił się "glut" duży i wstrętny. Kolejna próba szczelności - cieknie. No to tłumaczę im "odetnijcie ten pospawany kawałek i pospawajcie od nowa, ale przygotujcie rurę tak jak się należe tworząć odpowiednie sfazowania". Znów się wszystko powtarza. Spaw brzydki i cieknie. W końcu wziąłem się za spawanie sam, pomimo, iż się na tym nie znam i migomatem dopiero bawiłem się 2 lub 3 raz w życiu. Połozyłem szczelną spoinę, która wyglądała prawie tak jak z palnika gazowego. Nie kończyłem żadnych kursów spawaczy i nie miałem ze spawaniem nic wspólnego, poza drobnymi spawaniami amatorskimi. Przed zakupem tego migomata tylko trochę poczytałem o spawaniu migomatem i przygotowaniu materiału do spawania.

No fakt, nawet jak jest już spawaczem od wielu lat ;)))

Reply to
Jacek "Plumpi

Uzytkownik "Jerry1111" snipped-for-privacy@wp.pl.pl.wp> napisal w wiadomosci news:gnkk9p$i29$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Wiem cos o tym. Mój ojciec byl spawaczem konstrukcyjnym. Naprezenia duzych konstrukcji podczas spawania, nagrzewanie konstrukcji nawet slonce ma wplyw. Nie kazdy to czuje. Trzeba znac sie na technologii i materialoznastwie. To nie tylko pospawanie dwóch blach ze soba. Pare razy mialem okazje widziec go w pracy. Jak automat. Zaproponowano mu kontrakt za granica. Po powrocie w reku mial piekna cenzurke z pracy, mógl przebierac w ofertach.

Marek

Reply to
marko1a

Użytkownik "Jerry1111" snipped-for-privacy@wp.pl.pl.wp> napisał w wiadomości news:gnkb95$m77$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Cóż, jeśli dobry spawacz tyle kosztuje, widocznie ma to uzasadnienie. Nie dysktutuję z tym. Jeśli problem da się jakoś obejść - też z tym nie dyskutuję, w końcu każdy kombinuje tak, żeby mieć jak najlepszy towar za dobrą cenę. Jeśli jednak zatrudnienie spawaczy z Ukrainy jest jedyną metodą, to albo ktoś gdzieś na boku wyciąga z tego biznesu bardzo dużo pieniążków albo cały ten biznes jest do d... (zresztą widać, jak stocznie kończą). To samo się tyczy spawania kotłów dla masarni. Albo facet ma psychologiczną barierę przed płaceniem albo tak sobie biznes wymyślił, że tylko przy tanich pracownikach to ma sens. W jednym i w drugim przypadku nie ma co go żałować. Niech sam spawa, będzie najtaniej. Byle tylko nie płakał, jak to jest źle. Albo nie, niech idzie do sklepu i tam się rozpłacze. Może sprzedadzą mu coś taniej.

e.

Reply to
entroper

To bylo w czasie 'zlotego' rozkwitu przemyslu stoczniowego. Po prostu nie bylo rak do spawania w Polsce. To co mieli robic? ZTCP wystepowali do ktoregos ministra o pozwolenie zastrudnienia X zagranicznych z braku laku w kraju. Nie wygladalo to na kombinacje.

Tak mi to tutaj pachnie. Ze w biznesplanie zabraklo pieniedzy na spawacza/technologie. Inna sprawa ze na automacik do spawania tez pewnie nie bedzie kasy, bo za drogo.

Reply to
Jerry1111

Jerry, ale masz doświadczenia ze spawaczami :( Ja mam podobne z hydraulikami ;) Tak przy okazji, coś mnie ominęło? Ty nie masz ŻONY przeca!

Miłego. Irek.N. ps. kiedy w PL?

Reply to
Irek

Ano juz mam ;-) Emigracja dla kawalerow niezdrowa jest ;-)

1-9 maja. _Dobra_ pizze bym zjadl.
Reply to
Jerry1111

Ania?!