Wzorzec częstotliwości - jak zrobić

Użytkownik "Filip Ozimek" snipped-for-privacy@mielonka.polbox.pl> napisał w wiadomości news:gi6h0e$9s6$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Witam

Zaprawdę powiadam Tobie, uwierz ;-) Zawodowo używam sygnału wzorcowego 10 MHz synchronizowanego via GPS zamiennie z fabrycznym odbiornikiem 225 kHz, synchronizującym wzorzec 10 MHz. Obydwa wzorce sprawdzają się znakomicie.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Konop pisze:

Każdy kwarc się starzeje, w zależności od cięcia szybciej (albo ma niskie szumy fazowe) albo wolniej (wtedy ma kiepskie szumy fazowe). Zazwyczaj producent podaje dokładność wykonania, tak jak napisałeś (np.

1 ppm) i dryf, np. 5ppm / rok. Zresztą, mówiąc o stabilności, też trzeba uściślić w jakiej skali ma być ta stabilność (szum fazy na krótkich odcinkach czasu czy długoterminowy dryf) - dobrze określa to wariancja Allana.
Reply to
Filip Ozimek

Krzysztof Kucharski pisze:

Jak i czym porównałeś wzorce GPS i PR I?

Reply to
Filip Ozimek

Użytkownik "Filip Ozimek" snipped-for-privacy@mielonka.polbox.pl> napisał w wiadomości news:gi6j20$iu6$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Moje Casio o tym nie wie, zreszta wiele tanszych zegarkow tez nie. No chyba ze poswiecili te szumy fazowe ..

No dobrze - jaki to model Casio? Maciek

Reply to
Maciek

To jest akurat alt-6100, ale podejrzewam ze podobne kwarce Casio wstawia do wszystkich drozszych zegarkow, albo w ogole do wszystkich.

I smiem twierdzic ze w innych zegarkach kwarce tez sie nie starzeja.

No nie wiem ... Zwykle zaleca się powtórną regulację po około roku. Poza tym nawet dla zegarków z certyfikatem chronometru (ograniczona ważność chyba do 3 lat), podaje się dokładność krótkoookresową i roczną. Po prostu zegarek jest tak wyregulowany, żeby noszony na ręku (temperatura) latem lekko się spóźniał a zimą pospieszył, co w sumie się zrównoważy w skali roku. Stosuje się kilka rozwiazań - dwa kwarce o przeciwnych charakterystykach, kondensatorki SMD termicznie kompensowane. Tak przynajmniej czytałem w instrukcji do Seiko. Normalne zegarki (nawet z trymerkiem do regulacji) mają dokładność misięczną określoną na +/- 12 lub 15 sekund. Nawet nie ma co marudzić, jeżeli ma odchył sekundy na dwa dni. Poszukam czegoś na temat Twojego Casio. Maciek

Reply to
Maciek

Rozne rzeczy sie zaleca, nie zawsze prawdziwe.

To chyba zwykly zegarek. Z barometrem :-) Moze i Seiko w chronometrach ma lepsze rozwiazania, ale tu sie pewnie nikt tak nie przejmuje - ma 15s/miesiac to po co ambitnie temperature kompensowac.

Tyle lubie miec dokladny czas, chcialo go mi sie wyregulowac i teraz sprawdzam .. dawno temu regulowalem a nadal chodzi dokladnie. Dawniej mialem podobnie - to nie zalezy az tak bardzo od marki.

No dobra, sprawdze drugi, za pare dni cos napisze.

J.F. pisze:

Wykluczasz całkowicie takie zjawisko, czy może jest ono poniżej Twojej percepcji?

Reply to
Filip Ozimek

"Krzysztof Kucharski" news:gi6iod$ql6$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Ten odbiornik 225kHz to jakiś Meratronik czy inny producent? Jakiś schemat? Ile km od Solca? Jak dla mnie dziś Solec jest słabiutki i ciężko uzyskać czysty sygnał w centrum miasta. Ratuje tylko wieś gdzie mały śmietnik.

Reply to
Andrzej Litewka

"mk" news:gi66qv$cv6$ snipped-for-privacy@news.wp.pl

Niedawno? To nadawanie z Konstantynowa musiało być zapewne przed 8 sierpnia

1991 roku... Generalnie szkoda tego masztu, bo czadu nieźle dawał. Niestety nie zdążyłem odpalić mojego odbiornika wzorca. Na rezerwowym Raszynowskim jeszcze jako tako to chodziło, z Solca 225kHz jest bida i niestety sygnał poważnie zakłócony i faluje ostro amplituda sygnału. Dla mnie wygłupili się tymi dwoma Lambda/4 zamiast porządne pół fali. Obecnie wzorzec to omigowski GWM, nawet nie mam do czego go skalibrować.
Reply to
Andrzej Litewka

Użytkownik "Andrzej Litewka" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:git24r$gpd$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Inny, acz polski. Sygnał jest OK.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Powitanko,

(...)

Cos mi mowi, ze chodzi o Konsmetal. Zreszta mniejsza o kogo, napewno nie jest to nikt, komu zalezy na pracowniku. Nie napisali ile daja, gdzie jest ta robota (Nidzica?), nie szanuja czasu kandydata - to i nie beda szanowac pracownika. Choc i tak jest pewien postep, ze wiek nie musi byc do 25 lat;-)

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

=A0

t =A0

c =A0

Reply to
ejuraszek

snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

S±dzê, ¿e Ci którzy siê wypowiadaj± nie wylewaj± ¿ó³ci ale po prostu piêtnuj± idiotyzmy. A takim idiotyzmem niew±tpliwie jest twoje og³oszenie, które nie zawiera jednej z najwa¿niejszych dla ewentualnego pracownika informacji.

Ja rozumiem, ¿e sam/a jeste¶ pionkiem w tej firmie i po prostu piszesz co ci ka¿±, ale mo¿e spróbujesz napisaæ *dlaczego* w Polsce nie mo¿na w og³oszeniu podaæ zarobków? Jest jaki¶ konstytucyjny zakaz czy co?

--
Pozdrawiam
AW

Musz± zostaæ wierni bo nie bêd± je¼dziæ na rozmowy do ka¿dego kto oferuje "wysokie wynagrodzenie". Szef by tego d³ugo nie wytrzyma³. Jak chcesz ¿eby siê zg³osili dobrzy to napisz ¿e od 4kpln. I tak siê do was nie wybiorê bo mam w³asn± dzia³alno¶æ:) Ale z tak± polityk± mo¿ecie liczyæ na kogo¶ bezrobotnego albo siedz±cego w byle jakiej pracy za 800pln.

--
Pozdrawiam
MD

A kto powiedzial ze jak tyle zobacza, to sie nie zglosza i ci zli ?

To raczej dzia³a w drug± stronê. Ma³e szanse, ¿e zg³osz± siê ci dobrzy je¶li po og³oszeniu widaæ, ¿e to centusie. W zale¿no¶ci od og³oszenia to albo wybierasz spo¶ród kiepskich albo spo¶ród kiepskich z domieszk± dobrych :)

--
Pozdrawiam
MD

Ja jestem zainteresowany. Powaznie. Jesli praca w PL, to min. 5kPLN,, tylko ze w opisie musisz sobie zmienic '2 lata doswiadczenia' na '12 lat'.

A za organizowanie spania przez pracodawce to serdecznie dziekuje - niech mi da kase to se sam wszystko zorganizuje.

Wierny to ja jestem swojej zonie ;-)

A co do podawania wysokosci wyplat - 2 dni temu gadalem z agencja i przez telefon z 10 ofert odpadlo _tylko_ ze wzgledu na kase. Zostaly 3 i tymi razem z agentem sie zainteresowalismy. Oni tez nie chca tracic czasu, wiec podaja ceny. Tyle ze w PL to musi sie pokolenie zmienic zeby zrozumiec, ze szacunek winien byc wzajemny. No coz...

--
Jerry1111
Reply to